אינטרנט
אינטרנטצילום: ISTOCK

המפרסמים ברשתות פרסום גדולות באינטרנט אינם מודעים שהם מממנים אתרי טרור המציגים מודעות בתמורה לנתח מהרווחים.

הפניית כסף לטרור מתאפשרת מתוך קושי לסנן בזמן אמת את כל התוכן החדש שעולה לאינטרנט ללא הפסקה, כך אתרי טרור המצליחים לחמוק מהמסננים זוכים לנתח מהפרסום ברשת.

פיתוח ישראלי חדש של חברת ההייטק Taykey מאפשר למפרסמים למנוע מהמודעות שלהם להופיע באתרי טרור ואתרים לא ראויים, כך שמפרסמים יכלו להיות בטוחים שהם לא מממנים פעילות של הפצת תוכן לא ראוי.

הפיתוח של טייקי סורק באופן אוטומטי אתרי חדשות ורשתות חברתיות שונות כדי להצליב את המידע שמופיע בהם.

ניתוח המידע מאפשר לזהות תוכן הצובר פופולאריות אצל קהלים שונים וההנחה היא שתכנים פופולאריות בסביבת קהלים בטוחים כמו אמהות, נוער, חובבי ספורט ועוד, לא יכללו תמיכה בטרור ותוכן לא ראוי. הרי מאות אלפי אמהות לא ישתפו באופן פתאומי תכנים הקשורים בטרור ולכן אפשר להתבסס עליהן כבקרת תוכן.

לדברי עמית אבנר מנכל טייקי, אתרים תומכי טרור מקבלים גישה לשוק הפרסום המקוון שמגלגל 160 מיליארד דולר בשנה כשהם עוברים תהליך אישור אוטומטי שאין לחברות הגדולות יכולת להגביל אותו. כך אתרי תוכן פוגעני יצרו הכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה שעברה, ביניהם אתרים המתופעלים בידי טרוריסטים שכלולים ברשימות השחורות של ארה"ב. הפתרון שלנו תמיד ינתב את הפרסום לאתרים בטוחים עם תוכן איכותי כדי לצמצם הכנסות של אתרי טרור, מה שיצמצם את פעילותם וכתוצאה מכך פחות אנשים ייחשפו אליהם.

טייקי אינה חברת פרסום בעצמה, אלא מספקת מידע למפרסמים ליצירת רשת פרסום בטוחה בממשקים של AppNexus , TheTradeDesk ובורסות פרסום גדולות. טייקי גייסה 32 מיליון דולר מקרנות מובילות כסקויה, מרקר ואריק שמידט.