יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו

בבית הארחה "בית וגן" בירושלים מתקיים הבוקר (שלישי) כנס ׳קדושים תהיו׳ לרבני קהילות, העוסק בהתמודדות עם סוגיית הלהט״ב.

נציגי ארגון ''חברותא'' (הומואים דתיים) שהגיעו לכנס, לא הורשו להיכנס אליו ולהביע את דעתם משום שלטענת המארגנים חלק מנציגי "חברותא" פעל בניגוד לסיכומים ובצורה לא הוגנת.

מנכ''ל איגוד רבני הקהילות ויוזם הכנס, הרב עמיחי אליהו, אמר לערוץ 7 כי הכנס מתקיים ביוזמת רבני קהילות שביקשו להעמיק את ידיעותיהם בנושא הלהט"ב, מזווית הלכתית-תורנית.

''מה שקורה היום זה שיש טאבו על כל הנושא הזה. מי שמדבר מהזווית האקדמית זוכה להתקפות וגם אנשים מהקהילה עצמה שרוצים להתעסק ולחיות על פי ההלכה נתקלים בחומה בצורה. חברנו לארגון 'בקדושה' כדי לארגן כנס מקצועי עם פסיכולוגים ואנשים מהתחום כדי לחשוף את הרבנים לתפיסת עולם שנשענת על הקודש ומאפשרת לאנשים מהקהילה לחיות את החיים שלהם ומייצרת קריאה לקובעי המדיניות - חברים, תשקיעו זמן ותקציבים בכיוון הזה.

''משקיעים היום תקציבים בלעשות ניתוחים בגוף, אז תשקיעו תקציבים ומחקרים גם בניתוחים לנפש. להיפתח בצורה נעימה ובמאור פנים לאותה קהילה״, הוסיף הרב אליהו. לדבריו ״יש צמא לדעת את הדברים בצורה גלויה. כל הנושא הוא נושא של קדושה וכל הנושא של המשפחה הוא קדוש. אנחנו רוצים להגדיל את הקדושה בעם ישראל".

הרב עמיחי אליהו טען כי חיי הלהט"ב סותרים את עולם התורה. ״אין יהודי שלומד תורה ויכול לומר שזה מותר על פי ההלכה. התורה קוראת לזה 'תועבה' ואנחנו רוצים להבין למה ה׳ זימן את זה בדורנו, כיצד ניתן לחיות עם זה, מה עושים עם האתגר הזה ואיך ניתן לפתוח פתח לאותם אנשים''.

הוא הדגיש כי בכנס ישתתפו נציגים מקהילת הלהט"ב שרוצים לחיות על פי התורה. "הם יסבירו לרבנים איזו תהליכים הם עשו ואני בטוח שיהיה שיח. הכנס הוא לא סוף פסוק אלא פתח להעמיק בצורה מקצועית״.

יו"ר ארגון חברותא דניאל יונס

יו"ר ארגון "חברותא" דניאל יונס מחה על כך שנציגי הארגון, דתיים חברי קהילת הלהט"ב, לא הורשו להשתתף בכנס. "הצטערנו שלא נתנו לנו להיכנס. לא באנו לפוצץ את הכנס אלא באנו לשמוע ולקיים שיח מכבד ומכובד. אנחנו מקווים שיהיה דיאלוג בהמשך ונוזמן לכנס הבא לא רק לשמוע אלא גם להשמיע כשווים״.

״אנחנו מאוד מברכים על כל שיח בנושא ויודעים שזה לא פשוט ויש קולות בציבור הדתי שהנושא רגיש עבורם. כל צעד הוא צעד מקדם ואנחנו מקווים שהדברים שבתוך הכנס יהיו מבורכים אך לצערנו לא נוכל לשמוע ולא להגיב״.

לשאלה האם המגזר הדתי-לאומי מתייחס כיום אחרת לקהילת הלהט''ב השיב יונס כי ''יש התקדמות משמעותית, יש יחס אוהד יותר מצד רבנים וקהילות והשינוי בא מלמטה''.