שחקני הרצליה. יחסרו את חברם לקבוצה
שחקני הרצליה. יחסרו את חברם לקבוצהצילום: FIBA

גם בני הרצליה מסתבכת. אחרי עירוני נהריה, כעת תור הקבוצה המדורגת במקום הרביעי בטבלת ליגת העל בכדורסל להיקשר עם פרשת סמים.

היום (שלישי) הודיעה הרשות למניעת סימום בספורט כי בבדיקת סמים שגרתית שנערכה לסנטר הרצליה, אמאדי אנג'אי, נמצאו חומרים אסורים וכי הם דורשים הן מקבוצתו והן מאיגוד הכדורסל להשעות את השחקן מיידית, ואף לאסור עליו לשחק במשך 4 השנים הקרובות.

"הספורטאי אמאדי אנג'אי ביצע עבירה בכך שבגופו נמצא חומר אסור", נכתב בהודעת הרשות למועדון הכדורסל בני הרצליה ולאיגוד הכדורסל, "מדובר במעשים אסורים על פי התקנון הלאומי. בנסיבות אלו, יש להשעות זמנית את הספורטאי בכפוף לשימוע ביניים שייערך ככל שיבקש זאת".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה העונה בה שחקן בליגת העל בכדורסל נכשל בבדיקת סמים, כשעוד קודם לאנג'אי נכשלו גם סוני ווימס שחקנה של מכבי ת"א ויינסי גייטס, שחקנה של עירוני נהריה.

בעוד ווימס שוחרר לאלתר מהצהובים, בבדיקה שהוזמנה על ידם ועל מנת להכשילו ככל הנראה, אצל נהריה וגייטס המצב מסובך הרבה יותר כשזה מהווה שחקן מפתח אצל הצפוניים, ולאחרונה קיבלו באיגוד הכדורסל החלטה על דעת עצמם לאשר לגייטס לשחק, בניגוד לאישור הרשות למניעת סימום בספורט, דבר שעשוי להביא לנזק בינלאומי וסנקציות על הכדורסל הישראלי בכלל.

בהרצליה, שם לא רוצים להסתבך כמו נהריה, יחכו כעת להודעה מטעם היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, ובמקביל יינתן לשחקן אפשרות להגיע לשימוע ב-WADA לפני העמדתו לדין. אם יבחר שלא לעשות כך, הוא יעמוד לדין ללא שימוע.

בניגוד לנהריה, להרצליה לא צפוי קושי גדול עם חסרונו של אנג'אי, שכן לזה יש כבר מחליף על הספסל, בדמותו של אדום ג'קו, כשהסנטר הסנגלי הצפוי להיות מושעה היה הזר החמישי של המועדון.

את העונה הנוכחית פתח אנג'אי בן ה-30, במדי מלאגה הספרדית, כשעוד קודם לכן שיחק בבני הרצליה אליה הגיע לאחר קריירה שכללה מספר קבוצות ב-NBA.

ב-11 משחקים העונה רשם הסנגלי 5.2 נקודות ו-3.3 ריבאונדים למשחק ורק ביום רביעי שעבר רשם משחק טוב נגד הפועל תל אביב כשקלע 6 נקודות והוריד שני כדורים חוזרים ב-11 דקות משחק.