אל על
אל עלצילום: תומר נויברג. פלאש 90

בית המשפט השלום ברחובות קבע כי על חברת אל על לשלם פיצוי של 91,800 שקלים ל-36 נוסעים שטיסתם עוכבה ממוסקבה לישראל במשך 17 שעות.

הטיסה היתה אמורה לצאת ממוסקבה לישראל אך בוטלה לאחר שהנוסעים כבר עלו למטוס. רק לאחר עיכוב של 17 שעות, יצאו הנוסעים לדרכם.

הנוסעים תבעו פיצויים אך חברת אל על התחמקה מלשלם בטענה כי היה מדובר בתקלה טכנית 'נדירה' "בעלת אופי בטחוני שטיפול בה, בשדה התעופה במוסקבה, לא היה אפשרי".

לפי החוק, בביטול טיסה שהמרחק שלה הוא עד 4,500 ק"מ הפיצוי הוא 2,050 שקל, החוק פוטר חברות תעופה מתשלום פיצוי במקרה בהם ביטול/עיכוב הטיסה נגרם ב"נסיבות מיוחדות".

השופט מנחם מזרחי לא התרשם מ"התקלה הנדירה" וקבע, "באופן עקרוני, אין תקלה טכנית שאינה ניתנת לפתרון או למענה סבירים. הכול שאלה של מחיר, כדאיות כלכלית, תכנון ופריסת מערך טכני שבכוחו להעניק מענה ראוי לתקלות בזמן סביר.

"מטבע הדברים, הפעלת כלי טיס, כרוכה בבלאי ובתקלות ועל הנתבעת לצפות מצב דברים שכזה, לאמור להכין חלקי חילוף, להעסיק אנשי מקצוע מתאימים, להעמיד הכן כלי טיס חלופי, לרכוש ציוד וכיו"ב…לא התרשמתי כי התקלה במקרה שהוצג בפניי, היא כה נדירה וכה מופלאה, עד אשר הנתבעת לא יכולה הייתה לצפות אותה".

לפסק הדין לחצו כאן