עו"ד שפטל נגד אילנה דיין

עו"ד יורם שפטל מתייחס היום (רביעי) בראיון לתכנית "לפני כולם" למשדר "עובדה" אשר שודר אמש, במהלכו התראיין עו"ד נדב וייסמן, התובע בתיק אזריה.

שפטל, פרקליטו של אלאור אזריה, אמר: "דעתי על הגברת דיין היא בדיוק כמו דעתו של נתניהו עליה, זה היה תחקיר מושחת שבו ניתנה במה מוחלטת, מלאה, לצד אחד, לתביעה, משום שהגברת דיין רוצה בכל כוחה הדל לארגן שהערעור של אלאור אזריה ידחה. התחקיר הזה כולו היה סילוף אחד גדול".

"התובע הזה הוא רשע מרושע. כל מי שמכיר את אלאור מתאר אותו כבחור זהב והתביעה העצמאית, כפי שאני הוכחתי בבקשה להגשת ראיות נוספות במסגרת הערעור, בקשה שתידון במסגרת הערעור, הראיתי 16-17 מקרים חמורים בהרבה שבהם נורו, אפילו לא מחבלים, אלא אזרחים לא מעורבים ע"י חיילי צה"ל, אגב ירי מוצדק לחלוטין, אבל כשם שבכל אותם מקרים סגרו את התיק וחלקם לכאורה 'חמורים' הרבה יותר מהירי של אלאור, כך היה צריך לסגור גם את התיק של אלאור. את הטיעון הזה התובע לא העז לטעון בבית הדין, זה רק אצל אילנה דיין טוענים טענות כאלה".

עו"ד שפטל תקף גם את המראיינת ומגישת תכנית "עובדה", "לאילנה דיין יש היסטוריה אפלה מאד בעלילות דם על קציני וחיילי צה"ל. זכורה לכולם הפרשה המבישה שהיא הציגה סרן דרוזי מגבעתי כרוצח בדם קר של ילדה בת 12. הכתבה על אלאור היא סוג של כתבת המשך עלובה, שקרית, מושחתת ביחס לכתבה לגבי הסרן שהיא הציגה אותו באופן מופקר כרוצח".

לדברי שפטל התעסקות התקשורת בפרשה מזהמת את ההליך, "התקשורת מזהמת את ההליך הזה מתחילתו. היא למעשה מתפקדת כסרסור לדבר עבירה של התביעה הצבאית בפרשה הזאת ומנהלת מסע תעמולה שקרי בוטה בציבור כדי לקבל את הרשעתו בבית הדין למטה, ובתקווה שהערעור יידחה במהלך הדיונים בבית הדין הצבאי".

שפטל סיכם את הדברים ואמר, "הייתי אומר לפרקליט הצבאי ככל שמסע התעמולה שלו באמצעות כלבלבי חצר מהסוג של אילנה דיין הוא רב עוצמה יותר, כך הוא מלמד על החולשה התהומית של התיק שלו".