בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: דוברות ח"כ בצלאל סמוטריץ'

זעם במפלגות הדתיות והחרדיות, בעקבות הכרעת בג"ץ לאפשר הפעלת מרכולים בשבתות בעיר תל אביב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר כי "החלטת בג"ץ לאפשר את פתיחת המרכולים בתל אביב בשבת היא החלטה חמורה ומסוכנת שעלולה לגרור בעקבותיה חילול שבת המוני בערים רבות שיבחרו ללכת אחרי עיריית תל אביב".

"לצערי הממשלה שאני שותף לה גררה רגליים וחששה לקבל הכרעה ובכך גלגלה את הכדור למגרשו של בג"ץ שקיבל אותו בשמחה ובזרועות פתוחות וראה בכך הזדמנות נוספת לקידום האג'נדה האזרחית נאו-ליברלית שלו ולקעקע את אופיה היהודי של המדינה", הוסיף סמוטריץ'.

הוא גם פנה לחברי הכנסת החרדיים וביקש מהם, "להפעיל את הסעיף בהסכם הקואליציוני שלהם שקובע כי אם בג"ץ יפגע בסטטוס קוו העניין יתוקן באופן מידי בחקיקה. החלטת בג"ץ שמקבעת לראשונה את חילול השבת באופן חוקי רומסת את הססטוס קוו ברגל גסה ותיקון העיוות הזה בחוק הוא מחויב המציאות. אנחנו כמובן נוביל את התיקון הזה ביחד איתם".

שר הבריאות יעקב ליצמן ציין הערב כי "החלטת בג"ץ מהווה פגיעה חמורה בשבת קודש ובצביון היהודי של מדינת ישראל".

"זה המשך התערבות משפטית גסה בערכי הדת וההלכה, שאינה מותירה ברירה אלא לקדם מהלך משפטי לעקיפת בג"ץ, כדי למנוע המשך כרסום מסורת ישראל והדת במדינה", אמר ליצמן.

סגן השר מאיר פרוש הוסיף כי "בית המשפט מרשה לעצמו לרמוס את כל ערכי היהדות ולפגוע בסטטוס קוו בצורה בוטה וגסה".

ח"כ יעקב אשר ציין כי "שופטי בג"ץ שוב פוגעים בערך המיוחד של העם היהודי שזה 'שבת קודש'. השבת תישאר נכס של העם היהודי ולא תהיה תלויה בהחלטת בג"ץ".

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ אליעזר מנחם מוזס, אמר כי "פסיקת בג"ץ מוכיחה שוב עד כמה בית המשפט מנותק מהעם, מהציבור ובעיקר מהמסורת. בג"ץ בפסיקותיו מרשה לעצמו לפגוע בסטטוס קוו שהיה מקובל לאורך השנים ולהכאיב לציבור הדתי והחרדי ולזלזל בכל מה שייקר לו. על הכנסת לחוקק חוק שיגן עלינו מפני פסיקות בג"ץ".