מוריה קור
מוריה קורצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

אמונה אלון. את התזה שלי בספרות כתבתי על אמונה אלון, והיא דמות ספרותית חשובה בעיניי וגם דמות אנושית. אמונה היא חלוצת הסופרות העבריות היהודיות הפמיניסטיות, והשקפת עולמה הייחודית ההומנית והאמיצה ניכרת מראשית כתיבתה כסופרת ילדים, עבור בפובליציסטיקה שלה לאורך השנים וגם כמובן בשנים האחרונות כשהיא מניבה רומנים כה נפלאים למבוגרים. אני חושבת ש'שמחה גדולה בשמיים' הוא מהספרים החשובים ביותר שיצאו כאן, וגם הבאים בעקבותיו מבריקים כל אחד בתורו.

שלושה שירים עבריים מועדפים:

משתנה עם השנים, עם החגים, עם מזג האוויר. עכשיו אני ב"בית" של לאה שבת, מתוך כמיהה לזוגיות חדשה, עם "תקופות השנה" של דליה רביקוביץ' בביצוע חוה אלברשטיין, כי עונות השנה מסחררות וחוזרות וזה מרגש אותי, ועם "שיר הפיוס" של אלתרמן שבמופע של נתן סלור ושלי מקבל מקום של כבוד.

לאן היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

חצי מיליון הייתי משקיעה בגיוס משאבים נוספים כדי שהדולרים האלה לא יהיו חד פעמיים. עם השאר הייתי מטפלת בהכחשת השואה. הייתי מקימה מערך תרבותי חינוכי שמכשיר אנשים מעכשיו וגם הלאה בדורות הבאים להתמודד עם טענות של הכחשת שואה בארץ ובעולם.

הבילוי המועדף עלייך:

שבת משפחתית בבית. אני אוהבת לבשל לשבת ונהנית מאוד מהסעודות שלנו ומהביחד. אני אוהבת לקרוא ספרים ומספיקה בעיקר בשבת.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאת חברה בה:

"צולחות את ימי שלישי" - קבוצת אימהות מכיתה ה' שחולקות אחריות על פעילויות ימי שלישי של הבנים שלנו: החל מארוחת צהריים, דרך חוג כדורגל ופעילות בצופים הדתיים, וכלה באיסוף הביתה. כל עונת שנה הקבוצה מחליפה שם. בהתחלה היינו "שורדות את יולי אוגוסט", אחר כך "מנצחות את החגים", עכשיו אנחנו "צולחות את ימי שלישי". תענוג.

מישהו שאת מקפידה לעקוב אחריו בפייסבוק:

הבנים הגדולים שלי. צריכה להסביר?

עיתונאי שנותן לך השראה:

קלמן ליבסקינד ללא ספק מוכיח שאפשר להיות ישרים, נאמנים, צנועים ומקוריים גם אחרי שנים בתקשורת.

את מי היית רוצה לראיין ומה היית שואלת אותו?

אמנם זה יומרני ובעייתי, אבל פעם אחת דיבור ישיר עם מלך מלכי המלכים כשהוא עונה מיד ובהיר ונותן את האספקט שלו על החיים, בהחלט יכול לסגור יפה את הפינה.