חול בים המלח
חול בים המלחצילום: מועצת תמר

רגע אחרי חג הפסח ולפני יום העצמאות, חדשות התיירות פותחות צוהר למלון חדש בדרום, לבית הכנסת המזרחי ביותר בארץ, לקו תעופה חדש לארץ ולארמונות בחול ים המלח.

מלון חדש קדמא מרשת "מלונות מטיילים"

שר התיירות ח"כ יריב לוין הדרים עד לצריף בן גוריון בשדה בוקר שבנגב, על מנת להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה למלון מטיילים "קדמא"- המלון הדרומי הראשון של הרשת המונה כיום חמישה בתי מלון באזור הגליל. השר התכבד להטמין בסמוך לאתר הבנייה של המלון כד חרס ובו דברי ברכה כתובים על קלף.

המלון, שנבנה בימים אלה ע"י חברת גני ירושלים, צפוי להיפתח באביב 2018, ולכלול בשלב הראשון 95 חדרים וכן מבנה ציבור הכולל לובי, שני אולמות כנסים, מסעדה ובר הפונים לחצר הפנימית ובה בריכה פתוחה מרהיבה וכן מבנה ספא/חמאם טורקי סגור. בהמשך, צפויים להתווסף למלון עוד 38 חדרים נוספים. הקונספט של המלון הוא של של חאן נבטי מוקף חומה, הבנוי על בסיס המצודות הנבטיות העתיקות במדבר, המשתלבות בצבעיו ונהנות מחן ואופי אוריינטלי בעיצוב החללים הציבוריים והחדרים.

קדמא
קדמאצילום:יחצ

ישראייר- חברת התעופה הישראלית השנייה בגודלה.

מדו"ח רשות שדות התעופה שפורסם החודש עולה כי מתחילת השנה הטיסה ישראייר מעל ל 77,000 נוסעים לעומת 32,000 נוסעים אשתקד גידול של מעל 140% לרבעון. בכך למעשה ישראייר מוקמה במקום השני מבין חברות התעופה הישראליות מתחילת השנה.

מטוס
מטוסצילום:יחצ

תל אביב-יפו בתוך מסגרת צילום ענקית

ישראל מצטרפת לטרנד העולמי של מסגרות צילום ענקיות באתרי תיירות.

עיריית תל אביב-יפו וחברת אתרים ויפו העתיקה השיקו השבוע, את מסגרת הצילום הענקית הראשונה בישראל שמצטרפת למסגרות דומות ברחבי העולם: ניו זילנד, דובאי, ארה"ב, דרום אפריקה ועוד.

מסגרת הצילום ממוקמת על טיילת מפרץ שלמה ביפו העתיקה אל מול נופם המרהיב של חופי תל אביב-יפו ומזמינה את המבקרים להנציח את עצמם בדרך מקורית בהשראת הרשתות החברתיות.

מנכ"ל חברת אתרים ויפו העתיקה, ירון קליין הסביר שהנקודה בה הוצבה המסגרת היא אחת מנקודות התצפית היפות בישראל "היא משלבת היסטוריה עם התחדשות ובנייה וניתן לראות ממנה את ההתפתחות של העיר תל אביב בחלוף השנים"

אתרים חדשים ופרויקטים שונים ברובע היהודי בירושלים

לרגל שנת היובל לאיחוד העיר ירושלים חשפה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, את הפרויקטים והאתרים החדשים ביניהם מעבר חדש מהקארדו לבית הכנסת החורבה שיפתח לציבור הרחב בפסח כולל קשת ביזנטית שנחשפה לראשונה לקהל הרחב. בנוסף נחשף פסיפס רביעי בפרויקט הפסיפסים האמנותי, מיצג תאורה חדש שעל בית הכנסת החורבה ומרכז חדש לתייר ברובע היהודי.

באתר המחודש והמשודרג להנצחת הנופלים בתש"ח הוצב מיצג היסטורי המתאר את הקרב האחרון על הרובע המבוסס על צילומיו של ג'ון פיליפס, צלם עיתונות אמריקאי שתיעד את עשרת הימים האחרונים של הקרבות ברובע במלחמת תש"ח.

בנוסף, חנכה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי את מרכז ההסברה לתייר ברובע היהודי שהוקם באתר ארכיאולוגי ששימש בימי בית שני כמקווה טהרה ולאחר מכן הוסב לבור מים ביזנטי. במרכז ההסברה החדש יופעלו שירותי דואר תיירותי, מערכת מידע משוכללת לאתרי הרובע, שירותי איזי גייד ועמדות להטענת מכשירי סלולר. כמו כן ישמש המקום כעמדה להפצה ומכירה של עזרי הדרכה, ספרים ומפות טיולים בעיר העתיקה בירושלים.

בית הכנסת המזרחי ביותר בישראל נחנך בחמת גדר

באתר חמת גדר, נחנך בחול המועד, בית כנסת חדש שישמש את אלפי המבקרים והלנים באתר לצד חיילי צה"ל המשרתים במוצבים הסמוכים לגבול. בית הכנסת הנמצא על השביל המרכזי באתר נחנך בטקס חגיגי בהשתתפות עובדי אתר חמת גדר, הרב שלמה דידי רב המועצה האזורית עמק הירדן ואורחים רבים. הרב דידי קבע את המזוזות בבית הכנסת ויחד עם מנכ"ל אתר חמת גדר שרון ניניו הכניסו השניים ספר תורה שהושאל מכפר הנוער כפר-גלים אל ארון הקודש בבית הכנסת.

בית הכנסת
בית הכנסתצילום:יחצ

"זהו יום מיוחד עבורנו ועבור אתר חמת גדר" אמר ניניו מנכ"ל האתר בטקס, "כאן באתר היה אחד מבתי הכנסת העתיקים והידועים בישראל – בית כנסת שנבנה בתקופת התלמוד על ידי יהודים שהגיעו לרחוץ במרחצאות המרפא והתגלה בחפירות ארכיאולוגית בשנת 1932, כאשר חלק מפסיפס בית הכנסת הקדום אף שוחזר ונתלה בכניסה לבית המשפט העליון בירושלים. זכות גדולה לכולנו לחנוך בית כנסת חדש בתוך חמת גדר ובכך לסגור מעגל יהודי של שנים רבות באתר".

לדברי ניניו, חנוכת בית הכנסת החדש ובעקבותיה גם הכנסת ספר תורה קבוע שתהיה בהמשך השנה היא חלק ממערך השירותים שמציע האתר במיוחד לקהל הדתי והחרדי, לצד מועדי רחצה נפרדת לגברים ולנשים, לינת קמפינג, פעילות בתקופת בין הזמנים ועוד. בית הכנסת החדש ישמש את המטיילים והלנים באתר במתחמי הלינה השונים ויאפשר תפילות במניין בכל יום.

ארמונות בחול בים המלח

מה עושה מועצה אזורית תמר כשיש ים אבל אין חול? מביאה מיליון ומאתיים אלף טון חול לחופו של ים המלח.

רצועת החוף חובקת בתוכה 16 חופים חדשים שהוקמו וחודשו ללא היכר באזור המלונות של ים המלח ובעקבות הפרויקט הפכה רצועת החוף החדשה לציבורית והכניסה אליה חופשית ללא תשלום. הרצועה, חובקת בתוכה טיילת חדשה ומרהיבה לאורך 4 ק"מ רציפים שאף הוארה ומאפשרת לחובבי הספורט והבריאות גישה רציפה למסלול הריצה הנושק לקו המים. לאורכה בתי המלון. כעת יכולים המבקרים באזור ליהנות מרצועת חוף מרהיבה ופתוחה, ממתקני חוף וכושר חדישים המאפשרים גם אטרקציות לילדים ולמשפחה, מקלחות חוף, ספסלי ישיבה מתקני הצללה מגוונים ואף מתקן מיוחד ייעודי לאזור המאפשר שטיפת עיניים עם מים מתוקים מיידית לצוללים האמיצים.

ארמונות בחול
ארמונות בחולצילום:המועצה האזורית תמר

חברת SAS השבדית תחזור לטוס לישראל

משרד התיירות בשיתוף עם חברת התעופה השבדית SAS, החליטו כי החברה תחזור להפעיל את קו הטיסה הישיר שלה משטוקהולם לאילת, במסגרת "נוהל טיסות החורף" של משרד התיירות הישראלי. הקו החדש יחל לפעול כבר בחורף הקרוב (2017).

SAS מצטרפת לגל חברות התעופה החדשות הפועלות בישראל- כאשר רק לאחרונה, בעקבות פעולות משרד התיירות מול חברות התעופה, הכריזו חברות WOW, ריינאיר, וויז-איר, היינאן ואיר-אינדיה על פתיחת קווים לישראל.

בשלושת החודשים הראשונים של 2017 נרשמה עליה של כ-24% בכניסות תיירים לישראל, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ובמשרד התיירות רואים חשיבות בהשקעה בהרחבת יעדי הטיסה הישירים מאירופה לישראל בכלל ולאילת בפרט בחודשי החורף ומזהה פוטנציאל לעלייה משמעותית בהגעת תיירים אלו.