"העם היהודי בסכנה, אנו מצילים אותו"

הרב מנחם הכהן, חבר הנהלת פרויקט "לימוד FSU'', סיפר בראיון לערוץ 7 על הכנס השנתי שנערך בימים אלו במוסקבה בהשתתפות 2,500 צעירים מהקהילה היהודית ברוסיה, שמגיעים כדי לחזק את הזהות היהודית בקרבם.

"זו השנה ה-11 שמתחילים כאן במוסקבה את הכנס השנתי של 'לימוד' עם כ-2,500 איש שבאים לעשות היכרות עם היהדות שלהם. יש כאן כאלה שלא יודעים שום דבר וזו הפעם ראשונה שהם מגלים את יהדותם. חלק מהיהודים שמגיעים לפה רואים ועושים שבת בפעם הראשונה, חלקם מתפללים בפעם הראשונה".

איך מצליחים להביא לכנס כל כך הרבה צעירים?

"בראש המערכת הזאת עומד איש רב יכולות, חיים צ'סלר, שיודע להזיז הרים וגבעות, אבל העיקר מבוסס על מאות מתנדבים צעירים עם המון התלהבות וכשאתה הרואה את הארגון הנפלא זה רק מקרב לבבות".

איך הרב רואה את בעיית התבוללות בעם ישראל?

"ההתבוללות בעם היהודי היא הבעיה הכי מהותית, יותר מבעיית הביטחון של מדינת ישראל. זו בעיה שמאיימת על קיום העם היהודי. רק אתמול פורסם בערוץ 7 שיש 14.4 מיליון יהודים בעולם ובגלל ההתבוללות אם יישארו חמישה מיליון יהודים זה יהיה נס.

"כחבר הנהלת הג'וינט העולמי אני מכיר את הבעיה שלצערי קיימת גם במדינת ישראל. גם שם יש יהודים שנוסעים לחו"ל ושוכחים שהם יהודים, זו גם התבוללות אך מסוג אחר. אם לא נעשה פעולות העם יהודי בסכנה מוחשית יותר מאשר הסכנה האיראנית".

הרב הכהן מספר על הפגישה עם ניצול השואה והסופר אלי ויזל ז''ל, "'לימוד FSU' פונה ליהודים יוצאי ברית המועצות שנמצאים בכל העולם במטרה היא להחזיק אותם במסגרת העם היהודי. אלי ויזל אמר לי פעם אחת 'אני יושב בוועדת התביעות כדי לעזור לניצולי השואה אבל אחרי שראיתי מה זה 'לימוד' הבנתי שאתם עוזרים להצלה הרוחנית של הנפש היהודית'.

"אתה רואה שאני לא כבר ילד", אומר הרב הכהן לסיום, "עברתי הרבה גלגולים אבל אני תמיד משתדל להיות בכנסים של 'לימוד'. חייבים וצריכים להציל את העם היהודי''.

ראיון עם יו"ר 'לימוד', חיים צ'סלר

ראיון עם יו"ר לימוד, חיים צ'סלרחזקי ברוך