יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין שוחח הבוקר (שישי) עם יו״ר ארגון יד לבנים, אלי בן-שם בעקבות העימות השבוע בוועדה לביקורת המדינה בין המשפחות השכולות לחברי הכנסת.

"אין לי אלא להסכים, כי האירועים המצערים שהתרחשו בדיון הוועדה לביקורת המדינה ההתבטאויות מיותרות ואומללות ואסור היה להן להישמע גם בלהט הדיון", אמר אדלשטיין.

אדלשטיין ציין כי הוא פועל ללא לאות למען שמירה על שיח מכבד בין כל חלקי העם, בין כתלי הכנסת ומחוצה לה, ובוודאי שהדברים הקשים שהוטחו בהורים השכולים היו חמורים ומוטב שלא נשמעו.

"משכך", אמר אדלשטיין, "טוב שנשמעה התנצלות במהרה, אף אם בדיעבד ולאחר שנגרמה פגיעה קשה ובלתי מתחשבת ברגשותיהם ובכבודם של מי מהמשתתפים. תקוותי היא כי מחזה מעין זה היה חד פעמי ולעולם לא ישוב על עצמו, לא בכנסת ולא בשום מקום בחברה הישראלית".

״לכולנו ברור כי המשפחות השכולות נושאות במחיר הקשה והכבד ביותר של אבדן חיי יקיריהן במערכות על תקומת ישראל. הציבור מוקיר אותן, מצדיע להן ומחבק אותן בחום בכל ימות השנה ובוודאי ביום הזכרון הקרב ובא.

אני מבקש, שוב, להביע צער עמוק על התקריות העולבות הללו, שלהערכתי לא שיקפו ולו מקצת מן היחס האוהד והמחבק של אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת, ומייחל לימים שקטים ובשורות טובות. שערי הכנסת וליבם של נבחרי הציבור היו וישארו פתוחים בפני המשפחות השכולות וזרועותנו תמשכנה להיות שלובות בזרועותיהן לעד״.