מנסה בכל יום לסגור חשבון עם הנאצים

מנכ"ל מרכז ויזנטל בירושלים, ההיסטוריון ד"ר אפרים זורוף המכונה "אחרון ציידי הנאצים", מתייחס בראיון לערוץ 7 לתופעה שאותה הוא מכנה "עיוות השואה".

"אנחנו עומדים היום בפני סכנה חדשה שאולי לא כל כך מוכרת בציבור הרחב אך מאיימת על הנרטיב היהודי של השואה ומתעצמת בשנים האחרונות. מדובר בתופעה שאני מכנה אותה 'עיוות השואה'", מציין זורוף ומסביר, "במסגרת התופעה הזו לא מנסים להכחיש את העובדה שהשואה התרחשה ונרצחו בה שישה מליון יהודים, אך מנסים לשכתב פרטים ביחס לזהותם של מבצעי השואה, וכן לנסות ליצור סימטריה מזויפת ולערער על ייחודה של השואה"

"התופעה מתעצמת בשנים האחרונות במדינות מזרח אירופה הפוסט-קומוניסטיות", מספר זורוף, "בעיקר מאז שהמדינות התקבלו לאיחוד האירופי. המגמה היא למזער או להעלים משתפי פעולה ברצח היהודים וכן לשכנע שפשעי הקומוניזם מהווים רצח עם ו'שווים' לפשעי הנאצים דבר שלא נכון היסטורית אך לכאורה מקנה זכויות מיוחדות לתושבי אותן המדינות. בנוסף אנו גם עדים לתופעה של האדרה של לוחמים אנטי קומוניסטים שבמרוצת השואה רצחו יהודים והיום נקראים על שמותם מוסדות חינוך ומקומות שונים ברחבי מזרח אירופה".

יש עדין נאצים שמסתובבים חופשי?

בהחלט. ההתפתחות הדרמטית ביותר מבחינת הניסיונות להעמיד לדין פושעים נאצים היא הארכת תוחלת החיים.

איפה הם חיים ועוד כמה נאצים נשארו?

רוב הנאצים שנשארו חיים בעיקר בגרמניה ואוסטריה. אף אחד לא יודע כמה נאצים נשארו וכל יום מספרם הולך פוחת. הנאצים חיים במדינות שבהם מערכת הבריאות מהטובות בעולם. אני מנסה כל יום לסגור איתם חשבון.

אתה מספר לי שיכול להיות שיש נאצי אחד שגר בישראל?

לפי ההודעה של המשרד הגרמני המרכזי לחקירת פשעי הנאצים, אחד מהאנשים ששירתו באוושיץ חי בישראל. עד היום אנחנו לא יודעים במי מדובר, למרות המאמצים לוודא את זהותו של האיש. אנחנו הופתענו מהידיעה ולא יודעים אם זה נכון. פניתי לשרה איילת שקד על מנת לבדוק את המידע.

זורוף מותח ביקורת על כך שהנשיא ריבלין הזמין את נשיא גרמניה לשעבר, יואכים גאוק, להשתתף בטקס בערב יום השואה הקרוב, "ההזמנה הפתיעה אותי. גאוק חתום על הצהרת פראג מ-3.6.2008 שמצהירה שפשעי הקומוניזם רעים ושווים לפשעי השואה מה שלא נכון היסטורית. פניתי בעקבות זאת לנשיא ריבלין בבקשה לנסות לשכנע את גאוק בבקרו בארץ לחזור בו מההשוואה".