לוגו המנהלת ועמותת אביב
לוגו המנהלת ועמותת אביבצילום: מנהלת הליגות בכדורגל

תחת הכותרת "את העבר זוכרים. את ההווה חיים. נותנים יד לניצולי השואה", ולקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה אותו יציינו ברחבי ישראל מחר, החליטו במנהלת הליגות לכדורגל לקיים טקסי הוקרה לניצולי השואה במהלך מחזור הכדורגל הנוכחי.

במסגרת פרויקט "יחד, ליגת העל למען הקהילה", בו מאמצת מנהלת הליגות עמותות הפועלות למען הקהילה במטרה לעודד מעורבות חברתית ולהביא להגברת המודעות הציבורית, הודיעו במנהלת הליגות כי יאמצו את עמותת אביב לניצולי השואה ויחד יקיימו אלו טקסי הוקרה.

עמותת אביב שפועלת במטרה להבטיח את מיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל, בירכה על המהלך כשהרעיון היה כי בטקסים שיתקיימו לפני כלל המשחקים בליגת העל בכדורגל, אלה המשוחקים היום (מוצאי שבת) וביום שני, יעלו שחקני הקבוצות והשופטים עם חולצות ייחודיות, כשהקפטנים של הקבוצות אף יעלו מלווים בניצולי שואה.

כמו כן, תוכנן גם כי השחקנים יאחזו שלטים שחורים הנושאים מספר לבן לאות ציון והזדהות עם ניצולי השואה בעוד הכרוז יישא טקסט ייחודי ותוענק תשורה לניצולים על ידי השחקנים.

במקביל תוכנן כי במרבית המגרשים ישולב סרטון על גבי השילוט האלקטרוני המזמין את הקהל לתרום לעמותה ועל גבי המסך באצטדיון יוקרן סרטון של העמותה שעולה בימים אלו לפרסום במדיות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה.

בעוד שבכלל המשחקים שהתקיימו היום, נערכו טקסים אלו, במשחק הכדורגל בין בני סכנין לאלופה ומוליכת טבלת ליגת העל בכדורגל הפועל באר שבע, לא נערך טקס שכזה. הסיבה: חששה של מנהלת הליגות בכדורגל לביזוי הטקס ולשריקות בוז מצידם של אוהדי סכנין כלפי הניצולים.

במנהלת הליגות אמרו לערוץ 7 כי מדובר בצעד אותו הם יזמו ולאחר שהתייעצו עם עמותת אביב וראשי שתי הקבוצות, סכנין ובאר שבע. החשש היה כי במהלך טקס ההוקרה לניצולי השואה, יישרקו אוהדי הקבוצה הערבית בוז לניצולים, ודבר זה יביא לביזוי הטקס ופגיעה בניצולים.

"מתוך רצון להמנע מפגיעה אפשרית ברגשות המעורבים בטקס ולאחר התייעצות עם הנהלת בני סכנין והנהלת עמותת אביב, הוחלט כי כחלופה לעליית השחקנים עם האלמנטים הקשורים לטקס, כל המידע הקשור בפעילות ובדרכי התרומה לעמותת אביב יוקרן על גבי השילוט האלקטרוני".