שבח מחד"ש. ברגותי
שבח מחד"ש. ברגותיצילום: פלאש 90

תלונה במשטרה הוגשה נגד תנועת חד"ש בעקבות פרסומים של התנועה ובהם מה שנראה כדברי שבח למחבלים הכלואים ועידוד לשביתת הרעב שלהם.

מאחורי התלונה נגד התנועה עומדים אנשי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המתבססים על על סעיף 24(ב)(2) לחוק המאבק בטרור האוסר פרסום "דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עימו".

פוסט שפרסמה התנועה כולל טקסט וסרטון שנפתח בתמונה הכוללת את ההאשטאג "#שביתת-הכבוד" ואת תמונותיהם של ארבעה רבי מחבלים פלסטינים - עבדאללה ברגותי (איש חמאס), רוצח של 66 אזרחים, מרואן ברגותי (בכיר פת"ח), רוצח של 5 אזרחים, כרים יונס (ערבי ישראלי) שחטף ורצח חייל צה"ל, אחמד סעדאת (מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין), אשר זכה לשבח בשידורים בטלוויזיה הפלסטינית על תכנון רצח שר התיירות רחבעם זאבי.

כמו כן מופיעה תמונתו של פואד שובכי, איש הרש"פ האחראי על הבאת ספינת הנשק "קארין A" שנתפסה בינואר 2002.

בפוסט מופיע גם שיר הכולל את השורות הבאות שתכליתן שבח למחבלים הכלואים: "הנכם התפארת של אומתנו, הנכם המנהיגים והכתר שעל ראשינו, והנכם האדונים... באמצעותכם נבנה מחר יפה יותר באמצעותכם נמשיך וננצח".

ב'מבט' מצטטים את הפוסט שפרסמו מפלגות חד"ש והמפלגה הקומוניסטית בישראל (מק"י):

הפוסט נכתב תחת הכותרת "מק"י וחד"ש קוראות לקיים פעילויות סולידריות עם האסירים בשטח"

"מק"י וחד"ש מצדיעות לאסירים בבתי הכלא של הכיבוש, אשר פתחו שלשום (יום ב') בשביתת רעב - דווקא ביום האסיר הפלסטיני, ה-17 באפריל - כנגד עריצותו של הכובש והתעללותו. הן קוראות לפעילים לפתוח בשורה של פעילויות בשטח לאות סולידריות עם האסירים ב'מערכת הקיבות הריקות' שהם מנהלים.

מק"י וחד"ש מדגישות כי האסירים בבתי הכלא של הכיבוש משלמים את המחיר על מאבקם הצודק למען חירות עמם ועצמאותו, כשהם סובלים בכל רגע מהברוטאליות של הכיבוש ומהתעללות, לצד שלילת חירותם. לאורך עשרות שנים, תנועת האסירים ידעה מערכות הרואיות של קבוצות ויחידים למען שיפור תנאי כליאתם. זוהי המינימאלית שבדרישות הצודקות [של האסירים], שמעליה נותרות ללא עוררין הדרישה לשבור את כבלי הסוהר ולנתץ את סורגיו והדרישה לחירותו של עם שלם.

מק"י וחד"ש קוראות לפעיליהן בכל רחבי הארץ לפתוח בקמפיין של פעילויות בשטח ופעילויות מאבק בכל הערים והעיירות. כמו כן, הן קוראות להשתתפות רחבה ככל האפשר בעצרת לכבוד האסירה המשוחררת לינא אל-ג'רבוני ביום שישי הקרוב בעיר עראבה, שתהפוך למפגן רב משתתפים של תמיכה באסירים במערכתם".