רווק עם אלוקים
רווק עם אלוקיםצילום: צילום מסך

אני נשוי ואב לשניים ולמרות הכל חשוב לי מאוד להציג את סרטי החדש 'רווק עם אלוקים' לכולם.

לשם כך אני נודד בהקרנות פרטיות בתקופה האחרונה ומקרין את הסרט החל מישיבות תיכוניות (גילאי 15 ומעלה) ועד חוגי בית (גילאי 40-65) עבור דרך מוסדות אקדמיים (20-30).

איך יתכן שסרט שלכאורה מוצג כ'רווק עם אלוקים' מצליח לגעת בנקודות נפש אצל שכבות גילאים כה רחבות? תהיתי לעצמי ועם ההקשבה לשאלות הקהל אחרי הקרנות הסרט, הבנתי, בעיני הנחתום שלי, שלמעשה הסרט מציג את כל מה שלא נאמר בשיח הקשור איכשהו ל'רווקות'.

'רווק עם אלוקים' אמנם מזכיר אסוסיאציה של סיפור רווקות, אך הוא לא 'מטרחן' על הנושא אלא בא להציג את השורשים מהם צומחות רוב בעיות העולם, בעצם.

כולנו מורכבים ממאפיינים מודעים ולא מודעים עליהם גדלנו או גידלנו את עצמנו בגלל סיבות נסתרות כלשהן. גם אם אנחנו מספרים לעצמנו מדוע אנחנו מי שאנו חושבים שאנחנו - ידוע מאמר חז"ל שכתבו ש'אדם ''קרוב אצל עצמו', כך שלא יהיה מוגזם לומר שדווקא בדברים שקשה לרובנו לדבר עליהם - מצוי הפיתרון לדברים בהם אנו מרגישים 'תקועים' - רק שלא נעים לנו להודות או להבחין בכך אפילו.

למשל, היחסים הבראשתיים שלנו עם הורינו - האנשים שלעיתים הם הקרובים והרחוקים ביותר, וכמה מוזר, לפעמים רחוקים וקרובים גם יחד - מעצבים אותנו בלי שנרצה לכאן או לכאן.

ב'רווק עם אלוקים' הנחנו על שולחן הניתוחים של האמנות את חומרי הגלם הכנים ביותר בלי משוא פנים וזיוף והתובנות הצומחות מהצפיה בו - מתקבלות בהתאם.

כמובן שסיפור המסגרת והטריגר הוא הרווקות, אך משום מה כל משקפיים (נשואים וותיקים לצד נערים צעירים שלא חושבים להתחתן ככל לעת עתה) שצפו בסרט מתחילתו ועד סופו ראו בו ברוב הפעמים את עצמם.

הרבה קולמוסים נשתברו על 'בעיית הרווקות המאוחרת בציבור הדתי'. מאמרים ע"ג מאמרים נכתבו ועדיין. אולי לפעמים התחושה היא שיש 'הצפת מאמרים', אז מעט ממתנים את זרימתם למערכות כלי התקשורת המגזריות, וחוזר חלילה - עד הפעם הבאה שנדמה שיימצא שוב עניין בשיח על הרווקות המאוחרת בציבור הדתי. גלגל חוזר הוא בעולם ובינתיים, פיתרונות אין.

האם יש עניין לעסוק בנושא הרווקות במגזר בכלל כשעל פניו נראה שהכול כבר נאמר? כנראה שלא. אולי מוטב לסתום את הגולל על אחת הבעיות הבלתי פתירות בדורנו.

ובמקום שמאמר או שיח לא הוכיחו את עצמם, מגיעה האמנות המגיעה מהנפש כדי לנסות לתת תובנה מזוקקת אחת על החיים עצמם. לא משהו שמתיימר להביא פיתרון, אך בהחלט להאיר זווית אנושית שטרם סופרה.

שתי הקרנות פומביות נדירות ופתוחות לקהל הרחב:

ביום חמישי, א' אייר 27.4 יוקרן הסרט ב'גולה' סניף ירושלים במתחם התחנה

ובמוצ"ש י' אייר 6.5, יוקרן הסרט בע"ה ב"גולה", שמואל הנגיד 7 פתח תקווה

לפרטים והזמנת הקרנות נוספות: 0545645411 לרכישת כרטיסים לחצו כאן