מאות אלפים ציינו את "יום כדור הארץ" אתמול (שבת) ב-600 צעדות ברחבי העולם.

המארגנים טענו שהאירוע אינו פוליטי, אולם היוזמה לערוך אותו נולדה אחרי היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, והטענה המרכזית בו היתה שטראמפ מתעלם מהמדע בכל הקשור להתחממות הגלובלית.

הצעדות נערכו בכל יבשות העולם מלבד אנטרקטיקה, והאירוע המרכזי נערך בוושינגטון, בירת ארה"ב, בהשתתפות עשרות אלפים. המארגנים קיוו לראות 150,000 מפגינים בוושינגטון, אך בשל תנאים גשומים, מספר המפגינים היה קטן יותר.

באחד השלטים נראה טראמפ כבת-יענה שראשה באדמה, ובאחר נראה טראמפ עם מעט שיער לבן וקרחת גדולה, ונכתב שם כי בלי המדע, ''הוא היה נראה היום ככה''. אחרים השוו אותו לרעל הכתום "אייג'נט אורנג'", ולעגו לאוניברסיטה שאותה ייסד, אשר נסגרה בינתיים.

טראמפ הגיב בהודעה לפיה "המדע הקפדני הוא מרכיב חיוני במאמצי הממשל שלי להשיג את המטרה הכפולה של גידול כלכלי והגנה על הסביבה".

"הממשל שלי מחוייב לקידום מחקר מדעי המוביל להבנה טובה יותר של הסביבה שלנו ושל סיכונים סביבתיים" אמר. "בעודנו עושים זאת, יש לזכור שקיומו של מדע קפדני תלוי לא באידיאולוגיה, אלא ברוח של חקר כן ודיון ער".

מאות מוסדות מדעיים, ארגוני סביבה ואיגודים מקצועיים חברו לצעדה. בישראל מתוכננת צעדה של ארגוני הסביבה להיערך ביום שישי הקרוב.