יריב לוין
יריב לויןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במהלך ישיבת הממשלה הורה ראש הממשלה נתניהו לשר התיירות יריב לוין לגבש יחד עם ראשי המפלגות החרדיות מתווה שיעגן את הסטטוס קוו בנושא השבת וימנע את זליגת תופעת פתיחת המרכולים בשבת לערים נוספות.

מוקדם יותר, במהלך ישיבת ראשי המפלגות, הביעו ראשי המפלגות החרדיות בפני ראש הממשלה את מורת רוחם מהחלטת בג"ץ שלטענתם התעלמה לחלוטין מהסטטוס קוו הקיים בישראל.

סוכם כי ביום רביעי הקרוב יקיים היועץ המשפטי לממשלה דיון בעניין דרישת שר הפנים אריה דרעי לדרוש קיום דיון חוזר בבג״צ בסוגיית המרכולים.

אמש תקף ראש ישיבת 'כסא רחמים' הרב מאיר מזוז את יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי על התנהלותו בסוגיית המרכולים, התנהלות שלדבריו הובילה לפסיקת בג"ץ המאפשרת את פתיחתם בשבת בתל אביב.

"זה ימשיך הלאה מעיר לעיר, התירו חלק זה ימשיך הלאה, וכל זה איך קרה? באשמתנו, במקום ללכת ולומר מיד, לא! אנחנו לא מרשים! בלי לפחד, מאף אחד, השבת היא מעל כולם, להסביר להם", אמר הרב מזוז ורמז ל'גרירת רגליים' מצידו של דרעי.

בדבריו תהה מדוע דרעי לא נועץ עם מועצת חכמי התורה מיד כשססוגיה הוטלה אל מפתנו. "אדם צריך לשמור על התורה. אל תפחד, תהיה רץ כצבי ועז כנמר, בתור שר פנים תאמר 'לא לעשות ככה', בלי חנופה, אני בטוח שלא שאלו את מועצת חכמי התורה! יושבים יושבים, חודש חודשיים, ממתינים לא עושים כלום, ובסוף, באו שלש שופטות וקבעו מה שקבעו.. בעבר אפילו המפד"ל, הפילו ממשלה בגלל חילול שבת קטן, מה החרדים שלנו היום יהיו פחות מהם?".