זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביבצילום: דוברות מד"א

למחבל בן ה-18 שביצע היום (ראשון) את הפיגוע בתל אביב ופצע ארבעה אנשים באורח קל, היה היתר כניסה חד יומי לישראל, לבקשת הארגון הפרו פלסטיני NPT.

ההיתר ניתן בהתאם לקריטריונים של כלל גורמי הביטחון.

בעקבות הפיגוע, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, הנחה להקפיא את ההיתרים לצרכי ביקור בישראל הניתנים למוסדות וארגונים עד לסיום תחקיר והפקת לקחים.

מוקדם יותר פורסם תיעוד ממצלמות האבטחה שתיעדו את פיגוע הדקירה. בתיעוד נראה המחבל כשהוא לבוש בחולצה שחורה תוקף עוברי אורח.

ז'קלין ונגרובר, שנפצעה בפיגוע ופונתה לבית החולים איכילוב, סיפרה "היינו עם לקוחה, נכנס מישהו, הסתכל עליי. שאלתי אותו מה הוא רוצה ובשנייה הוא חתך אותי עם כלי חד באוזן - וברח. בעלי רדף אחריו ותפס אותו בחוץ עד שהשוטרים באו ולקחו אותו".

כוחות משטרה עצרו את המחבל ובחקירתו סיפר כי הרקע לפיגוע היה לאומני.

הוא קפץ עלי וחתך אותי באוזן

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) הגיבה לפיגוע ואמרה "ערב יום השואה, הפלשתינים מזכירים לנו שאינם מעוניינים לראות יהודים- לא רק ביהודה ושומרון, אלא גם בתל אביב ובארץ ישראל כולה. המנהיגות הפלשתינית בראשות אבו מאזן אחראית באופן ישיר על כל מסע הרג של כל אחד מהמפגעים הבודדים על בסיס מערכת החינוך המשומנת שמחנכת לשנאה, שתוצרתה פגיעה באזרחים חפים מפשע".

לדברי חוטובלי, מסע השנאה ברשות הפלשתינית ממשיך לתגמל את המרצחים האכזריים ונותן רוח גבית לכל מפגע, כלשונה.

סגנית השר הוסיפה כי "ישראל לא תיכנע לטרור ומשרד החוץ ימשיך להיאבק בתרומות לרשות הפלשתינית כל עוד אבו מאזן ממשיך לשלם למחבלים ומשפחותיהם".