בנט בקבר הרמ"א
בנט בקבר הרמ"אצילום: דוברות

שר החינוך נפתלי בנט שהגיע היום (א') לפולין, לרגל אירועי יום השואה, יוביל מחר את מצעד החיים שיתקיים בפעם ה-29 בין אושוויץ לבירקנאו.

מחר גם צפוי להתקיים לראשונה מפגש היסטורי במחנה אושוויץ, בהשתתפות 12 שרי חינוך מכל העולם, שבו ידונו בין השאר בשיתופי פעולה בתחומי החינוך, בדגש על אתגר הנצחת השואה גם בדור ללא ניצולים.

השרים ידונו בשיטות לימוד חדשות ובאמצעים שונים להנצחת השואה, וכן בחומר הלימודים המוקדש לנושא. המפגש יערך לאחר סיור במחנה אושוויץ במטרה לחבר את שרי החינוך לנושא השואה.

במסגרת ביקורו בפולין, נפגש השר בנט עם שרת החינוך של פולין, אנה זלוזקה. השניים שוחחו על שיתופי פעולה בתחום החינוך, ודנו ארוכות בצורך להנציח את השואה גם לאחר היעלמות הניצולים ואבדן העדויות ממקור ראשון.

בסיום המפגש אמר השר בנט ״יהדות פולין פרחה במשך אלף שנים לפני שנרצחה והושמדה, מוטלת עלינו החובה המוסרית לספר לדורות הבאים את הסיפור המלא, ולחשוב על שימור המסורת והמורשת לעוד אלפי שנים״.

שרת החינוך הפולנית ציינה שנושא השואה הוגדר כחובה במקצועות ההיסטוריה והספרות בפולין, והדגישה כי ״השואה היא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של פולין״.

בנט בפולין: נלחמים בהכחשת השואה

בהמשך, בנט סייר ברובע היהודי של קרקוב, שם נועד עם משלחות של בני נוער מרחבי העולם - פנמה, פינלנד, צרפת, מקסיקו וגם משלחת מיוחדת מבית ספר היהודי "אליאנס" מהעיר קזבלנקה שבמרוקו.

במהלך הסיור ביקר בבית כנסת הרמ״א ובבית הקברות העתיק של הקהילה, יחד עם שרי חינוך מרחבי אירופה, לרבות אוסטריה, בלגיה, הונגריה וליטא.

״השאלה הגדולה היא, איך אנחנו ממשיכים לספר על השואה לא בעוד 50 שנה, אלא בעוד 500 שנה״, אמר השר בנט לבני הנוער ממשלחות העולם, ואז פנה לשרי החינוך שנכחו בסיור ואמר ״זוהי משימתנו. זוהי אחריותנו״.

הערב השתתף בנט בטקס פתיחת אירועים לציון יום השואה בבית האופרה של קרקוב, בהשתתפות שרת החינוך האוסטרית, ניצולי שואה, משלחות מהעולם וכ- 500 משתתפים נוספים.