הזוכים
הזוכיםצילום: יחצ

חידון מורשת השואה של המרכז ללימודי השואה במכללה ירושלים והחמ"ד, התקיים אמש (שני) במרכז ז'ראר בכר בירושלים, בו התקיים משפט אייכמן, במעמד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד, אנשי חינוך, ניצולי שואה ועוד.

אירוע הגמר של החידון התקיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אליו העפילו תלמידים ותלמידות מכיתות ט' עד יב'. החידון עמד השנה בסימן 'ערבים זה לזה' - היחלצות יהודים לעזרת יהודים בשואה, ועסק בעזרה הדדית של יהודים למען יהודים בתקופת השואה.

בשלב הראשון של החידון לקחו חלק כ-1000 תלמידים מכל רחבי הארץ שהתמודדו על מקום בגמר ולקראת החידון נכתב חומר רב הסוקר את מידות הערבות והחסד הקיימות בעם היהודי דרך מגוון רחב של נושאים כמו פעילות הסעד וההצלה בגטאות, וילנה כתחנת הצלה, תנועות הנוער ופעילותם בעזרה וסעד.

דגש מיוחד ניתן לנושא הילדים 'המצילים הקטנים' אשר במקרים רבים הפכו להיות המפרנסים העיקריים במשפחתם ונשאו עול כבד בגבורה.

הזוכים במקומות הראשונים בחידון בקטגורית הבנים הם שיר חדש חוטר מישיבת שומריה במקום הראשון, אביעד קורנגוט מישיבת תורה ומדע מכון לב במקום השני ואלקנה פרידמן מישיבת בני צבי במקום השלישי.

בקרב הבנות, למקום הראשון הגיעה מוריה הרשקוביץ מאמי''ת חיפה, במקום השני רוני פרוינד מדרכי נועם פ"ת ולמקום השלישי הגיעה נעמה פורת מצביה חיפה.

פרופ' יעקב כץ, נשיא מכללה ירושלים, ציין כי "אנו מצווים לזכור ולהנחיל את זכרון השואה לדור הצעיר במיוחד בעת שדור ניצולי השואה הולך ומתמעט. מי שאינו זוכר מאבד את דרכו ובסוף את זהותו".