"מאבק חשוב נגד מוציאי דיבת ישראל"

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) מעניקה היום (שלישי) גיבוי בראיון לערוץ 7 לאולטימטום שהציב ראש הממשלה לשר החוץ הגרמני בעקבות פגישתו הצפויה עם ראשי ארגוני שמאל קיצוניים.

"אני מגבה את החלטת ראש הממשלה להציב קו אדום בנוגע לארגונים אנטי ישראליים כמו בצלם ושוברים שתיקה. זה מאבק חשוב נגד מוציאי דיבת ישראל בעולם", אומרת חוטובלי.

לדבריה, "בשנתיים האחרונות אנחנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי מול כל מדינות אירופה שתורמות לארגון בצלם . העברנו מסר דיפלומטי חריף מדינת ישראל לא מעוניינת שמדינות באירופה יממנו ארגון שבאופן שיטתי פועל להכפשת שמם של חיילי צה"ל בעולם שלא על בסיס עדויות אמת. מדובר בארגון שהופך את חיילי צה"ל לפושעי מלחמה בעייני העולם והדבר הזה קו אדום בפני החברה בישראל וגם בעייני הממשלה".

בעבר מדינת ישראל לא הציבה דרישות מן הסוג הזה?

"טוב מאוד ששמנו רף חדש של הדרישות שלנו ממדינות שקוראות לעצמן 'ידידות ישראל'. אתה לא יכול לקרוא לעצמך ידיד ישראל ובמקביל להיפגש עם גורמים שהם עוינים את עצם קיימו של צה"ל ומדינת ישראל".

אני מניח ששמעת את קריאות חברי האופוזיציה שטוענים כי שצעד כזה יביא לבידוד מדיני.

"שיבואו למשרד החוץ ויראו כמה אנחנו מחוזרים וכמה מדינות ברחבי העולם באים לבקר אותנו ורואים בנו נכס אסטרטגי. גרמניה ידידת אמת של ישראל ואין לי ספק שמדובר באירוע שיתוקן. מדובר בשר חוץ חדש ואני מאמינה שמדינה ידידותית כמו גרמניה תכבד את הדרישות שלנו".