ביל אוריילי
ביל אורייליצילום: רויטרס

מי שכונה "מלך החדשות בכבלים" והיה הכוכב המרכזי של רשת "פוקס ניוז" השמרנית, ביל אוריילי, התבטא לראשונה בפומבי לאחר הדחתו מ"פוקס ניוז".

אוריילי הוא מתומכיו הבולטים של דונלד טראמפ בתקשורת האמריקנית, וטראמפ העניק לו ראיונות בלעדיים במהלך מסע הבחירות ואחריו.

"עצוב לי שאני כבר לא בטלוויזיה", אמר בשידור רדיו אינטרנטי (פודקסט) ששודר מהאתר שלו. "הופתעתי מאוד מהאופן שבו הכל התגלגל. אני לא יכול לומר הרבה כי מתרחשים כעת הרבה עניינים. אבל אני יכול לומר לכם שאני בטוח מאוד בכך שהאמת תצא לאור, וכשזה יקרה, איני יודע אם תופתעו – אבל אני חושב שתזדעזעו, כפי שאני הזדעזעתי".

אוריילי אמר שאינו יכול לומר יותר ממה שאמר בגלל ש"אני פשוט לא רוצה להשפיע על זרימת המידע". הוא הוסיף שלמאזיניו הנאמנים יש זכות לדעת את האמת ושהוא פועל להוצאת האמת לאור בהמשך הדרך.

המפרסמים פרשו

יותר מ-63,000 איש חתמו כבר על עצומה שהוצבה באתר conservativefighters.com, בדרישה להחזיר את אוריילי ל"פוקס ניוז".

אוריילי פוטר לאחר שתחקיר של ה"ניו יורק טיימס" חשף כי במהלך השנים, הוא ו"פוקס ניוז" שילמו סך כולל של כ-13 מיליון דולר במסגרת הסכמים עם נשים שטענו שאוריילי הטריד אותן מינית. עקב כך פרשו מתוכניתו כ-50 מפרסמים ונערכו הפגנות מחוץ למשרדי "פוקס ניוז".

בקרב תומכי אוריילי יש הטוענים שהסיפור האמיתי מאחורי הקלעים קשור להזדקנותו של רופרט מרדוק, הבעלים של "פוקס", ולכך ששני בניו – ג'יימס ולקלן – מתחילים לרשת את מקומו בניהול החברה. לפי גרסה זו, השניים הם בעלי גישה ליברלית יותר מזו של מרדוק.