שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל
שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג פנה הערב (שלישי) במכתב חריף לשר החוץ הגרמני מר זיגמר גבריאל ותקף את צביעותו.

"קראנו את תגובתך בדבר פגישתך עם הארגונים אשר כינית 'הארגונים חברתיים' וברצוננו לומר לך שאנו בתנועת "אם תרצו", התנועה הציונית, החוץ פרלמנטארית, הגדולה בישראל חושבים שדבריך שגויים מן היסוד שלא לומר צבועים ומעליבים", כתב פלג לשר גבריאל.

פלג ציין במכתבו את המימון הרב שמעניקה גרמניה לארגוני שמאל קיצוני, "ממשלת גרמניה בוחרת לממן בישראל אך ורק ארגוני תעמולה פוליטיים העוסקים בקידום ביקורת חריפה ביותר נגד ישראל לרבות האשמות שקריות בפשעי מלחמה, טיהור אתני ופשעים נוספים נגד האנושות. כולל ארגונים הפועלים במימון הממשלתי הזר שלכם בבתי המשפט בישראל לשינוי צביונה של מדינת ישראל ושינוי מדיניותה בכל הקשור למלחמה בטרור".

"בין ארגוני התעמולה הפוליטיים אשר אתם מממנים לא נמצא אף ארגון אזרחי אחד ויחיד המהווה ארגון ביקורת קונסטרוקטיבי אלא רק ארגונים המהווים ארגוני דה לגיטימציה הנתפסים בחברה הישראלית כארגונים רדיקליים ואנטי ממסדיים", הוסיף פלג.

במכתבו שאל פלג את שר החוץ הגרמני האם היה מוכן שממשלת ישראל תחתור תחת ריבונות מדינתו, "האם היית מוכן שראש ממשלת ישראל היה מממן ארגוני תעמולה גרמניים המאשימים מבפנים את גרמניה בפשעים נגד האנושות? האם היית מקבל בסלחנות תופעה שבה ארגוני תעמולה גרמניים יקבלו כסף ממשלתי ממדינת ישראל במטרה להאשים את הקנצלרית בהפרת זכויות אדם בטיפולה במיליוני הפליטים הסורים ששילמתם לטורקיה בכדי שלא יכנסו לגרמניה? האם היה מקובל בעיניך שממשלת ישראל תממן ארגוני תעמולה גרמניים שמטרתם לשכנע את הציבור הגרמני להצביע בעד עזיבת האיחוד האירופי?".

פלג הדגיש "לא ארגונים תמימים אתם מעוניינים לפגוש בישראל אלא ארגונים הפועלים בישראל כשתולים לכל דבר ועניין שמטרתם לממש את האג'נדה הפוליטית של גרמניה למרות שזו נדחתה באופן לגיטימי על ידי הבוחר הישראלי באופן דמוקרטי בבחירות לגיטימיות".

"מדובר בחתרנות לשמה. הפרת הסכמות יסוד בין דמוקרטיות שאינן אמורות להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות ידידותיות. התעקשותך בעיננו אינה עניינית והיא מהווה מעשה של פרסונה נון גרטה", חתם פלג את המכתב החריף.