ישחררו מחדש את הגוש? משתתפי האליפות בשנה שעברה
ישחררו מחדש את הגוש? משתתפי האליפות בשנה שעברהצילום: יח"צ

בגובה של 900 מטרים מעל פני הים והחל מהשעה 6:00 בבוקר, תצא לדרך בתאריך ה-12.05.17, ט"ז באייר תשע"ז, תחרות הספורט הארצית הגבוהה ביותר בישראל - אליפות אפרת - גוש עציון.

זו השנה השניה ברציפות בה משלבות ידיים שתי המועצות השכנות, גוש עציון ואפרת למען תושביהם וחובבי הספורט ומוציאים לפועל אליפות ספורטיבית ייחודית ויוצאת דופן.

האליפות, שתתקיים במסגרת "שבוע הספורט של ישראל" ביוזמת משרד התרבות והספורט, תעמוד השנה בסימן 50 שנים לשחרור ירושלים וגוש עציון, כשבמוקד האליפות יתקיים מקצה היסטורי בן 21.1 ק"מ, בו ירוצו הרצים מירושלים אל גוש עציון, במה שיהיה מעין שחזור של שחרור הגוש מידי הערבים.

המקצה הייחודי, מקצה חצי המרתון יוזנק בשעה 6:00 בבוקר ממתחם קבר רחל, ויעבור בין נופי גוש עציון ודרך האבות, דרך בה הלכו גם משחררי הגוש לפני 50 שנה.

בנוסף ייערכו באליפות אפרת – גוש עציון השניה, מספר מקצים קלילים יותר שיעברו בין נופיה הקסומים ועצרי הנשימה של אפרת וגוש עציון: מקצה 10 ק"מ שיוזנק בשעה 07:30 בבוקר, מקצה 5 ק"מ שיוזנק בשעה 08:30 בבוקר ומקצה משפחות ועמותות של 2 ק"מ שיצא לדרך בשעה 09:00 בבוקר. כל המקצים הללו יוזנקו מפארק העשור שבאפרת.

זאת ועוד, כמו בשנה שעברה, גם השנה יתקיים מירוץ צה"ל בו יקחו חלק יחידות רבות ושונות הנמצאות ומאבטחות ימים ולילות את שתי המועצות הללו, זאת כחלק מהערכה לפעילותם של אלה והוקרת התודה והשותפות בין הצבא למועצות ולתושבים.

כלל המקצים יסתיימו בפארק העשור שבאפרת, שם יתקיים הפנינג בריאות וספורט ענקי לכל המשפחה.

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת אמר כי "אנו שמחים ונרגשים לקראת אליפות אפרת – גוש עציון המהווה את אירוע הספורט הגבוה ביותר המתקיים בישראל. האליפות, תעמוד השנה בסימן 50 שנה לשחרור ירושלים וגוש עציון ולרגל ציון דרך זה אנו נקיים לראשונה בהיסטוריה מקצה של חצי מרתון מירושלים לגוש לעציון".

לדבריו של רביבי, "האליפות, מעניקה לרצים חוויה ייחודית ומעניינת והזדמנות לחוות את אזורנו דרך הרגלים ומהווה נדבך נוסף בתנופת הספורט האדירה העוברת על אפרת בשנים האחרונות וכלי נוסף בחינוך ועידוד התושבים לעסוק בפעילות גופנית ושמירה על אורח חיים בריא ונכון. אני מזמין את כולם להגיע ולהשתתף באליפות אפרת – גוש עציון וליהנות ממסלולים מאתגרים, מהנופים המרהיבים, מאוויר הפסגות ומחוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה".

גם שותפו של רביבי לאליפות, שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון שנבחר לפני מספר חודשים בלבד אמר כי הוא "מזמין את כל עם ישראל לבוא ולחגוג אתנו את אירוע הספורט המשותף לנו ולאפרת, וליהנות מהנופים המדהימים ותוואי הדרך המיוחד".

לדברי נאמן, המקצה ההיסטורי אותו יזניקו השנה מירושלים לגוש עציון ויהווה את שיחזור שחרור הגוש, יהווה "הזדמנות פז לרצים ולספורטאים לחבר ברגליהם את גוש עציון וירושלים, ולרוץ בנופי המורשת שאבותינו צעדו ופעלו בהם".

להרשמה ולפרטים נוספים: .alifut-efrat-gush.sportweb.co.il.www