לימין היו"ר. הרב דרוקמן
לימין היו"ר. הרב דרוקמןצילום: נועם ריבקין פנטון. פלאש 90

ביממה האחרונה לפני פתיחת הקלפיות בבחירות להנהגת 'הבית היהודי' מתייחס ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, לטענות המופנות כלפי היו"ר, השר בנט, טענות בשמן מבקשים המתמודדים מולו להחליפו.

כבר בראשית דבריו מציין הרב דרוקמן כי מלכתחילה לא העלה בדעתו ולא התכוון להתערב במערכת הבחירות ולא להתייחס למערכת זו, שכן בחירות פנימיות אינן מעניינו, אך לאחר שראה התייחסות של רב מסוים למען אחד המועמדים חש צורך להביע את דעתו.

הרב דרוקמן מזכיר ומציין בדבריו כי הוא עצמו לא הצביע לתנועת 'יחד' אלא ל'בית היהודי' וגם כיום הוא אני יודע כמה השר בנט השקיע בנושא של עמונה, ובלעדיו כל הנושא לא היה מתקדם כפי שהיה מתקדם
תומך במפלגה, התפקד לה, מתעניין ועוקב בפעילותה ולא פעם ראשיה מערבים אותו בפעילויות השונות הכרוכות בה, "ומתוך כל זה אני מוכן להביע את עמדתי ביחס לבחירות האלה".

באשר לטיעוניהם של המתמודדים על ההנהגה הסבורים כי המפלגה בהנהגת השר בנט טשטשה את ערכיה הציוניים דתיים, לא התעמתה בסוגיות של דת ומדינה ולא הניבה הישגים בפרשות כבפרשת עמונה וכבפרשת המתח בין הציונות הדתית לצה"ל, מבהיר הרב כי אין בכוונתו לענות לטיעונים "אבל אלו טיעונים חסרי שחר".

ובכל זאת, כאשר הוא יורד מעט לפרטי הטענות מדגיש הרב דרוקמן את מאמציו של השר בנט בעניין עמונה. "אני יודע כמה השר בנט השקיע בנושא של עמונה, ובלעדיו כל הנושא לא היה מתקדם כפי שהיה מתקדם".

בנט בקבר הרמ"א, שלשום
בנט בקבר הרמ"א, שלשוםצילום: דוברות

לזאת מוסיף הרב דרוקמן ואומר כי אכן חבל שההסכמות שאליהן הגיע השר בנט בסוגיה זו אינן מיושמות, אך האחריות הכוללת אינה מוטלת על כתפיו אלא על כתפי ראש הממשלה והשרים כולם. "השר בנט לא ראש הממשלה ולא מרכיב את הממשלה. יש עוד חברים בממשלה. דרושה פרופורציה, אבל השר בנט הוכיח את עצמו כמי שמסוגל לעמוד בעניינים עקרוניים, לדעת איפה לעמוד בתוקף ולא לוותר בשום אופן, ולכן מן הראוי לתמוך בו ולתת לו אפשרות להמשיך כדי לקדם כל מה שקשור לבית היהודי ובעיקר כל מה שקשור למדינת ישראל
אדרבה, לפי הכוח שיש לבית היהודי בממשלה ההשפעה של הבית היהודי היא מעל ומעבר, גם בנושאים האלה".

עוד מוסיף הרב דרוקמן ומציין כי הוא יכול להעיד גם על פעילותו של השר בנט בסוגיית הצבא. עם זאת הוא רומז לנושא נוסף שככל הנראה אינו ידוע לציבור הרחב ובו קיימת אפליה חמורה ומכאיבה ועוול, אך גם בו הדברים אינם בידי השר בנט אלא בידי השר הרלוונטי לתחום "מה נעשה, יש שרים המופקדים על משרדים וקשה להתערב במה שנוגע למשרדים שלהם".

הרב מציין בדבריו כי היה ניסיון להתערב ולמנוע את האפליה לה הוא רומז, אך מאחר וכוחו של 'הבית היהודי' מוגבל לא עלה לפי שעה לפתור את הסוגיה, ועם זאת ניתן לקבוע כי "כוחו והשפעתו מעל ומעבר לכוח הקיים".

"השר בנט הוכיח את עצמו כמי שמסוגל לעמוד בעניינים עקרוניים, לדעת איפה לעמוד בתוקף ולא לוותר בשום אופן, ולכן מן הראוי לתמוך בו ולתת לו אפשרות להמשיך כדי לקדם כל מה שקשור לבית היהודי ובעיקר כל מה שקשור למדינת ישראל, שהרי רצונותיו של 'הבית היהודי' הם רצונותיה האמיתיים של מדינת ישראל".

ובחזרה לעקורי עמונה שעודם חיים במדרשת עופרה שלושה חודשים לאחר שנעקרו מבתיהם, נשאל הרב אם לא היה מקום להפעיל לחץ נוסף על ראש הממשלה על מנת למנוע את העוול הנגרם להם ובכדי שסוף סוף יראו טרקטורים עולים להכשרת השטח בו ייבנה ישובם.

"בוודאי שמן הראוי לעשות כל מה שאפשר, ומעבר למה שאפשר, כדי שההחלטה תיושם. אין ספק בכך. אני מזדהה עם זה בכל לב. צריך רק לדעת איזה שרירים להפעיל, אבל מן הראוי להפעיל כל שריר. לא יכול להיות שדבר שהיה מובן מאליו, שהתקבל בממשלה ובקבינט, אין בו שום תזוזה. זה לא מובן", קובע הרב השב אל אותה סוגיה עלומה שאינו חפץ בתחום אחר שאינו דומה לעניין עמונה, יש בו משום עוול ואפליה. ניסיתי בשקט לטפל בעניין וחשבתי שמשפט אחד של ראש הממשלה יוכל לתקן את הדבר, המשפט הזה לא נאמר, ואני בוש ונכלם
לפרט את פרטיה: "אבל גם בתחום אחר שאינו דומה לעניין עמונה, יש בו משום עוול ואפליה. ניסיתי בשקט לטפל בעניין וחשבתי שמשפט אחד של ראש הממשלה יוכל לתקן את הדבר, המשפט הזה לא נאמר, ואני בוש ונכלם". הרב מוסיף ומציין כי יתכן ובאחד הימים הקרובים לא תהיה ברירה אלא לחשוף את פרטי הפרשה והאפליה הללו בפני הציבור כולו.

עוד נשאל הרב אם הוא מזהה את המקור ממנו מגיעה הביקורת שמפנים שני המתמודדים כלפי השר בנט, ביקורת שמגיעה לכאורה מהאגף היותר אידאולוגי ושומר מצוות, כזה המכונה 'חרד"לי'. הרב אינו שש להגיב תוך התייחסות לאנשים מסוימים ומציין את הסתייגותו מהגדרת מחנאות ומתיוגם של אנשים, ועם זאת ברור לו שהעומד בראש המפלגה הוא אדם האמור לייצג את כלל הציבור "ואני יכול להבין שיש דברים שהציבור היה רוצה שיהיו והם לא כפי רצונו, אבל כפי שאמרתי קודם, הבית היהודי הוא רק חלק מהממשלה ולא כולה. צריך להגביר את כוחו כדי שהשפעתו תהיה גדולה יותר ויוכל להוביל לכיוון שהציבור שלנו רוצה בו".

את דבריו חותם הרב דרוקמן בקריאה ליתר מעורבות של המתפקדים והגעה אל הקלפיות: "שהציבור של הבית היהודי יביע אכפתיות לנעשה ב'בית היהודי' ומן הראוי שיבוא להצביע ולא יחשוב שהדברים יסתדרו מעצמם. שיבואו להצביע".

השר בנט והרב דרוקמן
השר בנט והרב דרוקמןצילום: עוזי ברוך