סגן השר ח"כ מייקל אורן
סגן השר ח"כ מייקל אורןצילום: חזקי ברוך

סגן השר מייקל אורן (כולנו) מגבה את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הפגישה עם שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, משום שגבריאל נפגש עם ארגוני השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" ו"בצלם".

כזכור, לאחר ביטול הפגישה התקשר ראש הממשלה אל שר החוץ הגרמני על מנת ללבן את העניינים, אך זה סרב לענות.

סגן השר אורן אמר הבוקר (רביעי) לגלי צה''ל כי "לא ייתכן שאנשים של מדינות זרות מגיעים לפה ובוחשים לנו בפוליטיקה הפנימית".

לדברי אורן, ביקורו של הבכיר הגרמני בארץ נועד לקידום מעמדו הפוליטי בארצו. "יש מנהיגים פוליטיים שיש להם בעיות פנימיות אז הם באים לכאן ומתערבים".

"הוא מגיע ואומר שהוא פוגש ראשי העמותות, אבל בוא נודה על האמת - הם באים לפה ונפגשים רק עם עמותות מסוימות, פלג מסוים מהקשת הפוליטית הישראלית. מתי שר החוץ הגרמני בא לפה ונפגש עם ראש עמותה ימנית? אף פעם", האשים.

העיתונאי אלדד בק, חוקר יחסיה המורכבים של גרמניה וישראל ומי שחיבר ספרים על הקשרים ארוכי השנים הללו, קבע בראיון לערוץ 2 כי התנהלותו של שר החוץ הגרמני, זיגמר גבריאל, הייתה מחוצפת ותואמת את המדיניות החתרנית של גרמניה בישראל.

בק קובע כי הוא "גאה שסוף סוף מי שעומד בראש המדינה שלנו הראה לגרמנים שיש גבול. זו חוצפה בלתי רגילה של הממשל הגרמני". לדבריו מזה שנים רבות הממשל הגרמני מתנהל בחתרנות תחת ריבונותה של ישראל, תומך בארגונים שפוגעים בריבונותה.

עוד ציין כי שר החוץ הגרמני בחר היטב את מהלכיו כדי לפגוע בישראל כאשר בחר לפגוש את אנשי ארגון השמאל 'שוברים שתיקה', ולו היה רוצה להתנהל באופן מאוזן היה פוגש פריסה רחבה של ארגונים ולא בוחר דווקא בארגון השמאל הקיצוני.

בדבריו שב בק פעמיים על דבריו לפיהם הוא גאה בהתנהלותו של ראש הממשלה נתניהו מול שר החוץ הגרמני שלו היסטוריה ארוכה של עימותים עם ישראל. בק דוחה את הטענות לפיהן בגרמניה לא הכירו את 'שוברים שתיקה' וארגוני שמאל קיצוני אחרים שכן מזה שנים רבות הם מעבירים אליהם תקציבים לא מבוטלים ומחזקים אותם.