שלט יש, סימון כחול לבן - אין
שלט יש, סימון כחול לבן - איןצילום: ר'

בכמה רחובות בירושלים הוצבו לאחרונה שלטים המודיעים לנהגים כי יש לשלם עבור החנייה באותם רחובות, אולם עיריית ירושלים לא טרחה לסמן את המדרכה בכחול-לבן, דבר שעלול לבלבל את האזרחים שאינם רואים את השלט ובכך חוטפים קנסות מיותרים.

העירייה לא הציבה מדחנים או מכונות המאפשרים תשלום לחניה במזומן. נהגים שלא מחזיקים כרטיסי אשראי לא יכולים לעשות שימוש בשירות "פנגו" ולמעשה לא יכולים לחנות באותם הרחובות.

נראה כי קיימת מגמה בעירייה להסיר את המדחנים ואת מכונות התשלום מכל רחבי ירושלים, ולא ברור כיצד יוכלו לחנות תושבים שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי.

ר', תושב העיר, אמר לערוץ 7 כי "נראה שעיריית ירושלים שמה לעצמה למטרה להגדיל את הקנסות בעיר ולהעשיר את קופת העירייה על חשבון אנשים חלשים וקשיי יום שאין ברשותם כרטיס אשראי''.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ''בשכונת קריית משה מבוצעים הסדרי חניה, טרם הושלמו הצבת כלל התמרורים וסימון אבני השפה - לפיכך טרם החלנו בביצוע אכיפה בחניה מוסדרת.

''אכן, קיימת מגמה להסרת המדחנים ברחבי העיר וזאת במטרה לעבור לאמצעים טכנולוגיים מתקדמים ושמירה על המרחב הציבורי. החלופות לתשלום האגרה הינם חנייה סלולארית פנגו/סלופארק ומכשיר איזי פארק.

''יודגש כי ניתן לשלם את אגרת החניה גם באמצעות שיחת טלפון ולאו דווקא באמצעות האפליקציה. טרם ביצוע האכיפה ייבדקו התמרורים באזור, כולל גיזום צמחיה המסתירה את בהירות התמרור", הוסיפו בעירייה.