אן קולטר
אן קולטרצילום: רויטרס

כוכבת התקשורת והסופרת השמרנית אן קולטר ביטלה את ההרצאה המתוכננת שלה באוניברסיטת ברקלי אחרי שמצאה עצמה ללא תמיכה, ועל רקע איומים כי השמאל ינקוט באלימות.

קולטר היתה אמורה להרצות מחר (חמישי), לאחר שהוזמנה לשאת דברים ע"י הרפובליקנים בברקלי וקבוצה נוספת, Young America. האוניברסיטה ניסתה לגרום לה לדחות את ההרצאה למועד אחר ולשעה בה מרבית הסטודנטים נמצאים בשיעורים, בתואנה שאחרת יהיה קשה למנוע התפרעויות אלימות.

קולטר התעקשה במשך כמה ימים לערוך את ההרצאה ביום ובשעה שנקבעו, אולם היום התברר שגם שתי הקבוצות שהזמינו אותה נסוגו מהרעיון, והיא מצאה עצמה לבד. "כל מי שאמור להאמין בחופש הדיבור נלחם נגדו או ברח", הפטירה.

"זהו יום עצוב לחופש הדיבור", אמרה לניו יורק טיימס.

ארגון Young America הודיע כי "לא יסכן את ביטחונם של אנשי הסגל והסטודנטים שלו", והרפובליקנים של ברקלי אמרו גם הם שהאווירה הפכה עוינת מדי בכדי לקיים את האירוע.

קמפוס ברקלי נחשב מאז שנות ה-60 לכור מחצבתו של השמאל הקיצוני באוניברסיטאות של ארה"ב, ובאחרונה היו שם התנגשויות אלימות מאוד בין ימניים תומכי טראמפ ואנשי שמאל קיצוניים. אנשי הימין טוענים שהמשטרה קיבלה הנחיות שלא להתערב ולכן הם ייאלצו להגן על עצמם.