הדגל הגדול בעולם
הדגל הגדול בעולםצילום: רב תקשורת

הדגל הגדול בעולם ועליו סמל העיר ירושלים, אריה יהודה, ייחשף לראשונה ביום העצמאות בפארק עמודי הזית בקיבוץ רמת רחל, באירוע שיהיה פתוח לציבור הרחב.

מדובר בדגל באורך 110 מטר ורוחב 60 מטר, המשתרע על 6,600 מ"ר כגודל מגרש כדורגל והוא ניתן במתנה לעיר ירושלים לרגל 50 שנות איחוד העיר ולרגל יום העצמאות של מדינת ישראל.

את הדגל הגדול בעולם, יזמה, הפיקה ותרמה גרייס גלינדס גופנה, אשת עסקים נוצרייה בת 55 מהפיליפינים, אוהדת ותומכת גדולה של מדינת ישראל והעם היהודי. גופנה, אשר לרשותה נזקפים 10 שיאי עולם רשומים בספר השיאים של גינס, ביניהם גם דגל מדינת ישראל הגדול בעולם שנחשף מול המצדה ב- 2007, דגל העיר ירושלים שנחשף באצטדיון טדי ב- 2009 , דגם לוחות הברית עשויים אבן ודגם ארון הברית הגדול בעולם שדגם שלו יוצג לציבור בצד הדגל מול קיבוץ רמת רחל.

לדבריה של גופנה, עסקו בהכנת הדגל 3 אנשים במשך 33 ימי עבודה ואליהם התווספו צוות עוזרים רחב שאף סייע בהבאת הדגל בקונטיינר שלם לישראל. הדגל, יוצב במהלך יום העצמאות החל מהשעה 09:00 ועד 15:00 להנאתו של הציבור הרחב.

בצד הדגל הענק יוצב גם דגם ארון הברית הגדול בעולם שנחשף לפני 4 שנים בירושלים. דגם ארון העדות, שנבנה על פי המתואר בפרק כ"ה בספר שמות כולל שני כרובי זהב, דגם בגובהה של 5 מטר ובמשקל של 800 ק"ג , יובא לרמת רחל על גבי משאית ויוצב למרגלות פסל עמודי הזית שעיצב הפסל רן מורין ב-1991 ובראשו 3 עצי זית המסמלים את שלושת הדתות: היהדות, הנצרות והאיסלם והם חלק מהפארק בו נטועים 200 עצי זית ב-27 שורות בתוכנית מעגלית שבצידם ייפרס הדגל הענק. גופנה מדגישה כי האירוע הססגוני והדגל החדש שיצרה והביאה כמתנה הוא דרכה להביע את אהבתה ותמיכתה בירושלים ובמדינת ישראל ביום איחוד העיר ויום העצמאות.

גרייס גופנה, נוצרייה תומכת ישראל שמוצאה ממשפחה יהודית ספרדית עתיקה החיה בפיליפינים, מחזיקה בירושלים דירה באופן קבוע ומגיעה לישראל לעיתים תכופות. בשביל רבים מהעובדות הפיליפיניות השוהות בישראל היא השגרירה האמיתית של הפיליפינים בישראל ותמיכתה בישראל לא יודעת שובע.

גופנה פרסה בשנים האחרונות את דגליה ברמת הגולן, בקיבוץ מגידו, במצדה, בירושלים וסמוך לרצועת עזה, שם כמעט ונהרגה על ידי ערבים. גופנה מדווחת גם כי בחודש מאי הקרוב יבקר בעידודה נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, לראשונה בישראל. לקראת יום העצמאות היא מאחלת למדינת ישראל ותושביה שגשוג וביטחון ומזמינה את הציבור הרחב להשתתף בהפנינג פריסת הדגל הגדול בעולם.