סגן השר בלשכת ראש המועצה
סגן השר בלשכת ראש המועצהצילום: לשכת סגן שר החינוך

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) וצוות לשכתו ערכו השבוע סיור עבודה בתלמוד התורה 'שער השמיים' ביישוב בית אל אשר סגן השר סייע בהקמתו כאשר כיהן כסגן שר השיכון.

את פני סגן השר קיבלו הרב ישראל פכטר מנכ"ל המוסדות, שי אלון ראש המועצה, והמנהל החינוכי הרב יחזקאל עזר.

באירוע קבלת הפנים שנערך בתלמוד התורה צפה סגן השר בהתפעמות בתלמידים הלומדים בשיטת 'זילברמן', כאשר הם משננים בקול רם ובעל פה את פרשת השבוע עם טעמי המקרא.

הרב פכטר סיפר במהלך הסיור כי לפני כעשרים שנה הגיע הרב פרוש כסגן שר השיכון לסיור בבית אל שהייתה בזמנו במהלך בנייה. "הוא שאל האם יש תלמוד התורה ביישוב וביקש לראות לפני שהוא יוצא לסיור ביישוב היכן הוא מתוכנן להיבנות והתחייב שהוא ידאג לבנות את הת"ת. ואכן הוא דאג שייבנו כאן את תלמוד התורה ושהמקום בו אנו נמצאים יעמוד ב"ה על תילו. זכינו שגם אחרי עשרים שנה, גם היום כשאנו נזקקים לסיוע במשרד החינוך יש לנו כתובת בכל דבר ועניין".

הרב פכטר הזמין את סגן השר להסיר את הלוט מעל השלט של ארון הספרים שהוקדש לזכותו ובעקבות עמידתו לימין תלמוד התורה מיום היווסדו.

סגן השר אמר כי הוא נרגש לבקר בתלמוד התורה, "התרגשתי מאוד לראות את ילדי החמד כאן משננים בע"פ ובטעמי המקרא את פסוקי פרשת השבוע. אני מבקר הרבה במוסדות חינוך ובמקומות שלומדים בשיטה הזו ואני רואה את הילדים שמשננים את הפסוקים בשירה ובזמרה. ניתן לראות את השמחה והחדווה על פניהם. כל אחד כאן יש לו פוטנציאל להיות גדול בתורה, וגדול בתורה, זה גדול במידות. זו הדרך להגיע לשלמות. אתם מקבלים כאן את החינוך המושלם המכין אתכם לעתיד".

לאחר מכן המשיכה הפמליה ללשכתו של ראש המועצה מר שי אלון שהציג בפני סגן השר את התפתחותו של היישוב וביקש את המשך סיועו ככל יכולתו לת"ת 'שער השמיים' בראשותו של הרב פכטר.