ועדת השרים
ועדת השריםצילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) את צוות השרים המיוחד שהוקם לצורך סיוע לניצולי השואה.

בישיבה השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הרווחה חיים כץ, שרת המשפטים אילת שקד, שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר, סגן שר האוצר איציק כהן, ראש הרשות לניצולי השואה באוצר עופרה רוס ומנכ"ל "מרכז הארגונים לניצולי השואה בישראל" אבי רוזנטל.

בישיבה עלה כי מלבד המענקים והגמלאות להם זכאים הניצולים, ישנם שירותים נוספים שהממשלה מעניקה לניצולי שואה, כשירותי רווחה ובריאות, בהם מתגלים קשיים במימוש השירותים.

צוין כי לא נערך מיפוי כולל של צרכי כל אחד מהניצולים כגון הנגשת מקום מגורים, דיור ציבורי ורכישת תרופות שאינן בסל הבריאות. כמו כן, בשל הזדקנות אוכלוסיית הניצולים קיים צורך להגדיל ולשנות חלק מהשירותים ומהמענים שניתנו עד היום.

הישיבה שכנס נתניהו היום היא הראשונה מבין סדרת דיונים אשר תעסוק במתן פתרונות לאתגרים שצוינו. ראש הממשלה הנחה את המשרדים להגיע לכל ניצול וניצול ולוודא כי המשאבים הרבים שמשקיעה הממשלה בתחום יגיעו ליעדם.

בישיבה נקבע כי רשימת הניצולים שאינם ממצים את שירותי הסיעוד המגיעים להם תועבר מטיפול משרד הרווחה לרשות לניצולי השואה במשרד האוצר. בנוסף, התחייב שר הפנים, אריה דרעי, להשלים את פרויקט מיצוי הזכויות בכלל הרשויות המקומיות (כיום רק 50 רשויות מיישמות את הפרויקט). שר הפנים יפעל גם להגדלת הנחות הארנונה לניצולי שואה נזקקים.

נתניהו הנחה את מנכ"ל משרדו אלי גרונר, לבחון את סעיפי דוח מבקר המדינה בנושא הסיוע לניצולי השואה, יחד עם סגן השר איציק כהן, מול משרדי הממשלה השונים, ולגבש פתרונות שיובאו בפני צוות השרים בחודש הבא.