בנט ושקד
בנט ושקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

גורמים במפלגת הבית היהודי חוששים הערב (חמישי) מאחוזי הצבעה נמוכים בפריימריז לראשות המפלגה.

נכון לשעה 20:00 עומד אחוז ההצבעה על 30%. הקלפיות היו אמורים להיסגר בשעה 22:00, אולם בשל תקלות שאירעו במספר מקומות בארץ ובשל הרצון לאפשר למתפקדים לממש את זכותם ולהצביע, הוחלט לדחות את שעה סיום ההצבעה לשעה 23:00.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו ישמח לראות את נפתלי בנט מנצח בקושי", אומרים גורמים בבית היהודי בשיחה עם ערוץ 7. "אבל הבעיה האמיתית היא שזה ימנע מאיתנו את הכוח הפוליטי להילחם עבור עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

מוקדם יותר הערב הפיץ שר החינוך נפתלי בנט הודעה למתפקדי מפלגת הבית היהודי, והתייחס לקולות מהשטח הקוראים "להעניש" את בנט באמצעות הצבעה למועמדים האחרים בפריימריז.

אתקן מה שצריך, תנו לי כוח להיאבק

"שמעתי בשעות האחרונות שיש כאלה שרוצים 'להעניש' אותי, רוצים שאמשיך לעמוד בראש הבית היהודי וללמד אותי לקח על ידי זה שיצביעו לאחרים", אמר בנט.

לדברי בנט, במהלך החודש האחרון שבו קיים פגישות נרחבות עם פעילי המפלגה ברחבי הארץ, הוא נחשף לביקורת שחלקה גם מוצדק. ''מה שצריך לתקן אני מתקן", הוא מבטיח.

''צריך להבין - בכל המאבקים שלי למען המדינה, אם זה בצוק איתן, במערכה להגן על עוטף עזה, אם זה האולטימטום שהצבתי לראש הממשלה כדי שנקבל את תיק המשפטים ואיילת שקד תהיה שרת המשפטים, אם זה להעביר את חוק ההסדרה כנגד כל הסיכויים. למעשה לאורך כל הדרך אני זקוק לכוח פוליטי''.

בנט הצביע: "ממשיכים את המהפכה"

השר בנט הסביר, ''אם אתם 'מענישים' אותי, זה יוצר נכות ואז יותר קשר לנו, לבית היהודי, לעמוד במאבקים, זה מחליש אותנו במאבק האמיתי למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

''לכן אני מבקש - תנו לי את הכוח ואת הגב, מה שצריך לתקן אני אתקן, תנו לי את הכוח לעבוד חזק בשבילכם ולמען כל עם ישראל", הוסיף יו"ר הבית היהודי.

הרב זאגא, צילום: ניסים לב

המועמד לראשות מפלגת הבית היהודי, הרב יצחק זאגא, מסר בתגובה: ''שמעתי את דבריו של נפתלי בנט למתפקדי הבית היהודי שמתלונן מדוע הם מענישים אותו. אני חושב שהשאלה ממש לא במקומה, אני מציע למתפקדי הבית היהודי לבוא ולהצביע ולחולל את השינוי באופן חיובי, להראות שרוצים באמת את השינוי ורוצים לעלות קומה.

''בעזרת ה׳ מאוד מאוד מקווה הלילה שמדינת ישראל תמצא את עצמה עם מפלגה חדשה שהיושב ראש מחובר לבוחרים ולא מתלונן נגדם מדוע הם מענישים אותו'', הוסיף זאגא.

יונתן ברנסקי, צילום: מרים צחי

אל''מ במיל' יונתן ברנסקי, המועמד הנוסף לראשות המפלגה, מסר בתגובה לבנט: ''לא מדובר בהצבעת מחאה אלא ניסיון לשמור על 'הבית היהודי' מהסכנה שמחכה לה עם בנט - גם במישור הערכי, וגם במישור האלקטורלי בגלל שהוא דוחף בוחרים לליכוד''.