ג'רלס הערב. בזמן הנכון ובמקום הנכון
ג'רלס הערב. בזמן הנכון ובמקום הנכוןצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מאז עונת 2003/4 לא ניצחה בני הרצליה בבירה, במסגרת ליגת העל בכדורסל. אחרי משחק נוסף מול האדומים מירושלים, הערב (חמישי), ההרצליינים ממשיכים עם הרצף השלילי כשהפסידו בתום דרמה גדולה בתוצאה 82:84 ורושמים הפסד 19 ברציפות בבירה.

אחרי שקלע סל ניצחון דרמטי במחזור שעבר מול הפועל חולון, שוב קרטיס ג'רלס, רכזה הזר של ירושלים היה שם בזמן הנכון עבורה, כשקלע 10 מתוך 18 הנקודות שלו במהלך הרבע האחרון והיה לאחראי המרכזי לניצחון הדרמטי הערב שמעלה את קבוצתו אל המקום הרביעי בטבלת ליגת העל בכדורסל.

הירושלמים חזרו מפיגור דו ספרתי בדרך לניצחון, כשהרצליה כבר הובילה ב-13 נקודות, אבל ללא כרם משעור המצויין שנפצע כשפרק את כתפו, הרצליה לא הצליחה לרשום ניצחון ראשון מזה 13 שנים, והשאירה את כל הנקודות אצל הקבוצה המארחת מהבירה שעוקפת אותם בטבלת ליגת ווינר סל.

ארבעה מחזורים לסיום העונה הרגילה, הירושלמים בדרך להשיג את יתרון הבייתיות בשלב רבע גמר הפלייאוף ומחברת לראשונה מאז אמצע הסיבוב הראשון שלושה ניצחונות רצופים.

האורחים מהרצליה פתחו את המשחק עם בליץ, כשעוד לפני אמצע הרבע הראשון הובילו בהפרש דו ספרתי, עם 15:3. ליאור אליהו, בר טימור והאואל מיזערו נזקים ואחרי 10 דקות עמדה התוצאה על 19:15 לזכות האורחים.

הסיפור המרכזי של המשחק הגיע ברבע השני, כשכרם משעור, הישראלי הבולט בליגה ומי שנבחר לשחקן הטוב ביותר על פי שבעה מתוך 12 מאמני הליגה הישראלית, נפצע בכתפו כשפרק אותה ונאלץ לנטוש את המשחק. מרגע זה ואילך השתלטו הירושלמים אט אט על המשחק, למרות שאל הפסקת המחצית עוד ירדו כשהם מפגרים ב-10 נקודות, 44:34.

ריצ'ארד האואל, שהגיע מהפועל ת"א קלע 5 נקודות לזכות הירושלמים עם פתיחת המחצית השניה, ויחד עם ג'רלס והלפרין דאגו אלה לבצע מהפך, עם 46:48.

הרצליה לא אמרה נואש ואל הרבע האחרון ירדה כשהיא מובילה עם 57:52.

הירושלמים פתחו את הרבע האחרון והמכריע בסערה כשקלעו 6 נקודות בתוך דקה, והחלו לברוח לאורחים מהרצליה. אלה סירבו להרים ידיים והשוו את התוצאה כשלוח התוצאות הראה, שיוויון 80:80.

שוב מי שהיה שם עבור הירושלמים היה ג'רלס שסחט עבירה וקלע פעמיים, 25 שניות לסיום המשחק. הרצליה איבדה את הכדור וגם את המשחק, ובסיום 82:84 לירושלמים שמעפילים על חשבון יריבתם אל המקום הרביעי בטבלת ליגת העל בכדורסל בדרך להבטיח לעצמם יתרון בייתיות בשלב הבא, שלב רבע גמר הפלייאוף.

הרבו לקלוע לירושלים: האואל 19, ג'רלס 18, טימור 15, אליהו 12, סטודמאייר 7, הלפרין 6, ג'נטילה 4, דייסון 3.

להרצליה: אדריאן 21, גרין 16, טריש 12, מעיין 11, משעור 9, קנאסביק 6, לאומי 4, וויליאמס 3.