נעמה הנקין הי"ד: ''מול המוות אני פשוט מוכרחה לחיות"

במסגרת פרויקט מיוחד שנערך באולפנת בני עקיבא ''צפירה'', הכינה שהם צפריר, תלמידת האולפנה, פרויקט על חייה של נעמה הנקין הי"ד שנרצחה יחד עם בעלה, הרב איתם הי"ד, בפיגוע ירי בשומרון לפני כשנה וחצי.

דודתה של נעמה הנקין הי"ד, תמר קריגר ערמוני, הגיעה לאולפנה וסיפרה לתלמידות על נעמה, "הם היו זוג מהסרטים, הכירו באינטרנט אבל לא באתר הכרויות אלא הכירו ככותבים ובמשך שנתיים הם התכתבו. זאת הייתה אהבה ממילה ראשונה ולא ממבט ראשון.

''הם היו זוג רומנטי עד יום מותם. מאוהבים כאילו התחתנו רק אתמול", העידה תמר. ''אנשים כתבו לנעמה בבלוג שלה, שחלק מהדברים שהיא כותבת לבעלה הם לא צנועים ואולי זה לא מתאים לשתף את כולם. נעמה ענתה להם, 'אני אחליט מה צנוע ומה לא, מי שלא רוצה שלא יקרא'. היה בה גם צניעות וגם אמירה. כתלמידות בית ספר אני אומרת לכם שאפשר להיות גם רומנטית וגם צנועה".

הרב איתם ונעמה הנקין
הרב איתם ונעמה הנקיןצילום: באדיבות המשפחה

בתום המפגש סיפרה לערוץ 7 "אנחנו משפחה שלא מתראיינת לתקשורת ומתאמצים לא לעשות זאת, אבל היה חשוב לי להגיע לאולפנה שמתעסקת בספרות. נעמה אהבה ספרות ואמא של נעמה אהבה ספרות''.

אמו של הרב איתם, הרבנית חנה הנקין, תדליק משואה בערב יום העצמאות בהר הרצל. "כל יום הוא יום זיכרון, זה פשוט יום שבו עוד אנשים סוחבים איתנו את האלונקה ואת החוויה. אנחנו מנסים ללכת לפי המשפט שאמא של נעמה אומרת מאז הרצח - 'השמחה שלי זאת המחאה שלי'".

את המפגש עם הבנות, ערמוני מסיימת בשיר שכתבה נעמה בגיל 19: "לחיות לחיות לחיות, כמה שיותר, בכל הכוח, במלוא העוז. להט טבעי משתלט על גופי, מרקיד את דמי, מחדד את הצבעים סביבי, מתסיס אותי. לאכול, לרקוד, להיות. מול המוות אני פשוט מוכרחה לחיות".