כדורגל
כדורגלThinkstock

שני מחזורים נותרו לסיום העונה בפלייאוף התחתון של ליגת העל בכדורגל. שני מחזורים שיקבעו מי מהשתיים תרד אל ליגת המשנה, הליגה הלאומית, בסיום העונה.

כשכבר נראה היה כי לפחות זהות אחת היורדות אל הליגה השניה בסיום העונה ידועה, הגיע מחזור המשחקים הערב (מוצאי שבת), וטרף את הקלפים כולם.

הכל החל כשהפועל ת"א התארחה אצל מ.ס אשדוד, מקום בו לא הצליחה לנצח בכל שלושת הביקורים האחרונים שלה, בליגה ובגביע.

שתי הקבוצות, שהגיעו אחרי חמישה משחקים ללא הפסד, היו חייבות ניצחון כדי לנשום אוויר בתחתית, אך לבסוף רק אחת יצאה עם כל שלוש הנקודות - מ.ס אשדוד.

האשדודים שניצחו בתוצאה 0:2 משערים של תום מונד בדקה ה-54 ואור אינברום בדקה ה-93, הבטיחו באופן סופי את הישארותם בליגת העל עונה נוספת, התל אביבים - עדיין מתחת לקו האדום שמוביל אל הליגה השניה.

במשחק המקביל הגיעה ההפתעה שטרפה את הקלפים כולם, כשהמארחת הפועל כפר סבא פגשה את הפועל אשקלון למשחק של להיות או לחדול. שכן, הכפר סבאים ידעו כי כל תוצאה פרט לניצחון תוריד אותם בפעם התשיעית בתולדות המועדון ואחרי שנתיים בליגת העל, אל הליגה השניה באופן סופי ומעשי.

שער של אלי אלבז בדקה ה-75 הביא לניצחון מפתיע של כפר סבא שכבר השלימה עם הירידה ולנקמה היסטורית, כשאשקלון היא זו שהייתה אחראית על ירידת כפר סבא ב-2013 אל ליגה א'.

אשקלון, שמעולם לא הצליחה לנצח את כפר סבא במסגרת ליגת העל, שומרת על פער נקודה אחת בלבד מהקו האדום, ושלוש נקודות מכפר סבא שיכולה עוד לשרוד בליגה הבכירה.

נראה כי המשחק במחזור הבא בין אשקלון להפועל ת"א, הוא זה שיכריע את גורל היורדות אל ליגת המשנה לעונת 2016/17.