טקס האזכרה הממלכתי ל-3,117 האזרחים שנרצחו בפעולות איבה

בהר הרצל בירושלים נערך בצהריים (שני) טקס האזכרה הממלכתי ל-3,117 האזרחים שנרצחו בפעולות איבה.

מספר זה כולל גם 122 אזרחים זרים שנהרגו בפיגועים בארץ, ו-100 ישראלים שנספו בחו"ל. בשנה החולפת, מיום העצמאות האחרון ועד היום נהרגו 11 אזרחים, ההרוגה האחרונה היא חנה בלדון, סטודנטית מאנגליה שנדקרה למוות בירושלים, בחג הפסח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בטקס ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחדול מלממן משפחות מחבלים ולסייע בכך לטרור.

"איך אתה יכול לדבר עם שלום עם ישראל ובד בבד לממן רוצחים ששופכים את דמם של ישראלים חפים מפשע? רוצה לעשות צעד אמיתי לשלום? בטל את התשלומים למרחצים. ממן שלום ולא רצח", אמר נתניהו בתקיפות.

ראש הממשלה הוסיף בטקס "כשאתם הולכים ביום העצמאות וחוגגים, ובכל ימי השנה, הסתכלו סביבכם כי בין המוזיקאים שמנגנים בתזמורות ובין הקופאיות והקופאים בסופרמרקט, והמתדלקים בתחנת הדלק והמרצים באוניברסיטאות, והשופטים בבתי המשפט, נמצאים אחינו ואחיותנו, יקירנו בני משפחת השכול".

"המחבלים תוקפים בכוונה תחילה חפים מפשע - יהודים ולא יהודים, בארץ ובחו"ל, כדי לזרוע מוות, חורבן ופחד. הם יונקים את ההסתה נגד בני עמנו עם חלב אמם. הם נחשבים כגיבורים בחברה בה צמחו. איזה גיבור יכול להיות נער שלוקח סכין, פורץ לחדרה של ילדה טהורה ודוקר אותה בשנתה?".

נתניהו סיפר כי ביקר בביתה של הלל אריאל הי"ד, שנרצחה על-ידי מחבל במיטתה בביתה שבקריית ארבע. "ראיתי את החדר, ראיתי את המיטה, את הדם, פשוט חייתיות לשמה.

''האם יש גבורה למעשה המרצח שגדע באכזריות את חייה של לבנה מליחי, עובדת הכנסת, אם מסורה? הטרור לא מבחין בין ישראלי לישראלי, הוא אפילו לא לא מבחין בין ישראלים ללא ישראלים", אמר ראש הממשלה.