אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

הנוהל החדש של משרד הבריאות שקובע מחיר מקסימום של עשרים שקלים ליום בחניונים של בתי החולים הממשלתיים, נכנס אתמול (רביעי) לתוקף.

את הנוהל יזם שר הבריאות יעקב ליצמן בעקבות העלויות הגבוהות של החניונים בבתי החולים ברחבי הארץ. בני משפחה של מאושפזים בבתי החולים נאלצו לשלם סכומי עתק כאשר הגיעו לבקר את קרוביהם וליצמן החליט לשים לזה סוף.

כעת, התשלום על חניה בבית חולים לא יעלה על עשרים שקלים, למשך עשרים וארבע שעות. אין הגבלה על מספר הכניסות והיציאות מהמרכז הרפואי במהלך שעות אלה.

מהתשלום יוחרגו מטופלים אמבולטוריים בדיאליזה, מטופלים אונקולוגיים (במהלך הטיפול) ומלוויהם, בני משפחה שלמטופלים המאושפזים לתקופה העולה על 14 יום (הפטור יינתן החל מהיום ה- 15 לאשפוז) והורי פגים מאושפזים – כל אלו לא יידרשו לשלם כלל וזאת עבור רכב אחד.

כמו כן יוחרגו מהתשלום נכים בעלי תעודת חניה לנכים, רכב ציבורי האוסף או מסיע מטופלים, בני משפחה של חייל מאושפז, רכב צבאי בתפקיד, עובדי משרד הבריאות ובעלי אישורים מתאימים וכן ארגונים ועמותות מתנדבים מוכרים, המסיעים חולים לקבלת טיפולים במרכזים הרפואיים, לאחר שאושרו על ידי הנהלת המרכז הרפואי.

"כפי שהודענו, הורדנו את מחירי החניה בבתי החולים וצמצמנו את משך זמן האשפוז המזכה את בני המשפחה לקבל שירותי חנייה מוזלים בבתי החולים", אמר ליצמן. "מדובר במהלך חברתי חשוב, לרווחת השוהים הרבים, ציבור החולים ובני המשפחות. אין כל סיבה שביקור בבית חולים יהיה כרוך בהוצאה כספית מיותרת על חנייה. לא ניתן להשלים עם הפקעת מחירים שפוגעת בציבור החולים".

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב אמר כי "מדובר בצעד חיוני שיוריד את עלויות של החולים ובני משפחותיהם וישפיע על כל כיס של כל משפחה ישראלית. חשוב לנו במשרד להיות מחוברים לשטח ולמצוקות ולקשיים שעולים משם וזו בהחלט היה קושי שנתקלנו בו בלא מעט פניות ציבור".