מועמד דמוקרטי למועצת עיריית ניו יורק נוקט אנטישמיות גלויה – וממשיך לקבל חיבוק מהמפלגה.

תומס לופז-פייר מתמודד על המושב שמייצג את אזור ה"ווסט סייד" הצפוני של מנהטן, מול חבר המועצה המכהן, מרק לוין היהודי. לפני כמה ימים, פרסם סרטון בו הוא עומד בפני משרדו של לוין, ומכריז:

"מרק לוין נשלט ע"י בעלי בית יהודיים. יותר מ-80% מהנדל"ן בצפון מנהטן נמצא בידי בעלי בית יהודיים, והם מובילים את דחיקתם של שחורים והיספנים ממנהטן הצפונית. ביחד, אם נתארגן, נוכל להביס את מרק לוין, נוכל להביס את דונלד טראמפ ונוכל להביס את בעלי הבית היהודיים שדוחקים את השחורים וההיספנים מהארלם, מוושינגטון הייטס וה'אפר ווסט סייד'".

לופז-פייר אמר בהזדמנויות אחרות שמדובר ב"קנונייה של בעלי בית יהודיים חמדניים" שמנהלים "טיהור אתני" נגד השחורים וההיספנים. ב-2013 תקף במילים גסות מאוד אדם שחור שתמך במועמדותו של לוין, וכינה אותו בין היתר במילה "ניגר".

למרות כל זאת, הוא ממשיך להופיע בארועים מטעם המפלגה הדמוקרטית ואף הצטלם ב"סלפי" עם ראש העיר, ביל דה בלזיו.

סכונות הידיעות JTA מסרה כי לופז-פייר גם סבור שבעלי הבתים לוקחים כספים שהושקעו בישראל ומשתמשים בהם לטובת אותו "טיהור אתני", וכי התקשורת היהודית מחפה על הכל.

הוא טען שאינו אנטישמי. "אם הם היו איטלקים, הייתי אומר איטלקים", הסביר. אנחנו חיים בשכונות המבוססות על גזע, מעמד ודת. זו פנטזיה לטעון אחרת. יש שכונות יהודיות, יש שכונות של פורטוריקנים, יש שכונות של יוצאי ג'מייקה ויש שכונות של הודים".

במהלך נגדי, הדביק אדם שהזדהה כ"בעל בית יהודי" דפי מחאה על הבניין בו שוכן מטה מסע הבחירות של לופז-פייר. לדבריו, אין שום "טיהור אתני" ואין דחיקה של לא-יהודים: "אנחנו שני היהודים היחידים כאן", אמר למצלמה, כשהוא מתכוון כנראה לו ולצלם.