לשמור על מעמד הכנסת. ח"כ מרב מיכאלי
לשמור על מעמד הכנסת. ח"כ מרב מיכאליצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה פנתה היום (ראשון) ליו"ר הכנסת בשם ראשי סיעות האופוזיציה, בבקשה לבטל את כינוס הפגרה של הכנסת המתוכנן ליום חמישי הקרוב.

הכינוס החריג צפוי להתבצע ביום חמישי בשעה שבע בערב, בעיצומה של הפגרה, ביום שאיננו יום כינוס כנסת סטנדרטי ובשעה חריגה, זאת לצורך הצבעה על התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי.

במכתבה טוענת ח"כ מיכאלי: "כינוסה של המליאה בעת הפגרה ראוי שיעשה באופן מצומצם ובמקרים מיוחדים וזאת מתוך הבנה כי חברי כנסת רבים, אשר תכננו תכניות ויתכן שאף אינם בארץ, אינם יכולים כלל להגיע".

"כינוס מליאת הכנסת ביום חמישי, שאינו יום כנסת, גם הוא עניין חריג מאוד וזאת גם בימים של שגרה בכנסת, ושעת הכינוס – שבע בערב! – חריגה כל כך שעולה החשש שמא מדובר, חלילה, במקרה חירום נוראי, או באיום על מדינת ישראל שעל הכנסת לאשר לו מענה", הוסיפה.

מיכאלי תקפה את הכוונה לכנס את הכנסת במועד זה, "מסתמן כי רצונה של הקואליציה לכנס את הכנסת ביום חמישי בשבע בערב ממש ערב פתיחת כנס הקיץ נועד לייצר מראית עין של הליכי חקיקה ראויים כי כך כאילו יינתן זמן מספיק לעבודה על חוק השידור הציבורי כדי להשלים אותו לפני 15.5. ובכן, אדוני יו"ר הכנסת, כבר עכשיו יש לכתוב לפרוטוקול כי כינוס הכנסת בפגרה, ביום חמישי בשבע בערב ללא מצב חירום אינה יכולה להיחשב להליך חקיקה ראוי".

ח"כ מיכאלי התייחסה לאמירתו של יו"ר הכנסת, בפתיחת ההצבעה על חוק דחיית תאריך התחילה של חוק התאגיד הציבורי, שגם הוא התקיים בפגרה, לפיה העתירות התדירות של ח"כים לבג"ץ, מוגשות לעתים על חשבון דיון ציבורי בהליכים פנים-פרלמנטריים, וגוררות, לא אחת, פגיעה במעמד הכנסת.

בתשובה כתבה ח"כ מיכאלי, "כשהקואליציה מתעללת בתקנון ומנצלת את חוקי הכנסת הפנימיים לרעה – נפגעת אנושות יכולתם של חברות וחברי הכנסת לקדם את העניינים המועלים בעתירות באופן בלתי אמצעי במסגרת הליך החקיקה או באמצעים אחרים שנתונים בידי הח"כים. ההתנהלות הראויה צריך שתהיה הדדית, ומעמדה של הכנסת ודאי שצריך להישמר על ידי כולן וכולם".