האתר החדש
האתר החדשקרן חרו״ת

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה מזמינה אתכם קרן חרו"ת ליטול חלק בפרויקט "משנני עתי''ד".

תכנית הדגל מבית "עתי"ד" שבה התלמידים לומדים תורה לשמה בעזרת תוכנת מחשב שתוכנתה במיוחד לשם כך.

תלמידי חמ"ד רבים מתחברים מיוזמתם לתוכנה ומשננים דרכה בזמנם החופשי, מעבר לשעות הלימוד הבית ספריות, ולומדים תורה לשמה, כך גם בשעות הערב המאוחרות.

בחמ"ד מסבירים כי התוכנה והמודל הייחודי הוכיחו את עצמם בכך שהם מאהיבים את לימוד התורה על ילדי החמ"ד, והופכים את הממשק עם הפסוקים וכתבי הקודש לחווייתי ומשמעותי.

כעת הושק אתר חדש אשר מאפשר להנציח את הלימוד לעילוי נשמת הנופלים, כאשר בתחילת הלימוד הילדים רואים את שמו ומקדישים את הלימוד לזכותו. אתר זה מעניק גישה מלאה לעקוב בזמן אמת אחר לימוד התורה של ילדי ישראל הנזקף לזכותו של יקיריכם.

ראש מנהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, אמר כי "כולנו תלמידי החמד וכל בית ישראל זוכרים ולומדים ונוצרים בליבנו את אלפי חללי מערכות ישראל. לזיכרון יש שתי משמעויות, האחד, נזכר במה שהיה בנופלים ובאישיותם המיוחדת, וזיכרון שיש בו את השורש ז.כ.ר. אולי ניתן לראות בו משמעות של מה אני מוכן לעשות לפעול בכדי שהדמות הגדולה שנפלה למען עם ישראל תהיה מונכחת.

"הפעילות הנפלאה והמרגשת של תלמידי החמד הפועלים במסגרת המשננים שלומדים תורה לעילוי נשמתם של החיילים הקדושים שמסרו נפשם למען כולנו יש בה ביטוי נשגב לזיכרון בשני ההיבטים שלו. אחד, אנו זוכרים את הדמויות ושניים אנחנו לומדים תורה לעילוי נשמתם הקדושה. יהי זכרם ברוך. ונשתדל ללכת לאורם ומסירות נפשם", אמר הרב ליפשיץ.

הרב ד"ר דני טרופר, מייסד קרן חרו"ת, הדגיש את החובה הערכית העצומה הרובצת עלינו כלפי החיילים הנופלים. "בזכותם – כולנו יכולים ללמוד תורה היום", אמר.

נציין כי קרן חרו"ת נוסדה לפני כעשור במטרה לחזק ולהעצים את המקיפים והתיכונים הדתיים מבחינה אמונית וערכית באמצעות שני המסלולים, תכנית "עתי"ד" ו"אפיקים".

תוכנית עתי"ד הפועלת בשותפות המינהל לחינוך דתי במשרד החינוך בבתי הספר הינה רעיון מקיף השואף לפתח בתי ספר שבהם התלמידים יפנימו ערכים והתנהגות מוסרית, ילמדו מתוך שמחה ובאוירה של אהבת התורה ויראת שמים ויגדלו למבוגרים בעלי שורשים עמוקים במקורות תורניים ובעלי ידע כללי נרחב, מסבירים בחמ"ד.

התוכנית מבוססת על תוכנית בית חינוך כמשפחה ומהווה כלי לישומה כאשר חזונה הוא החייאת האווירה החינוכית והעצמת הכיוון הערכי - דתי בבתי הספר היסודיים במערכת החינוך הממלכתית דתית, ובכך לחזק את מערכת החינוך הציבורית.

לצידה פועלת תכנית "אפיקים" בבתי הספר המקיפים דתיים על ידי העצמת התהליך החינוכי ודגש על הסתכלות חינוכית כוללת לפיתוח תלמיד בעל עמוד שידרה ערכי ולימודי.

תפיסתה היסודית של התוכנית היא כי העצמת האווירה הערכית בבי"ס מובילה גם לשיפור בהישגים לימודיים. כך ביה"ס מניף שני דגלים: האחד - חינוך לערכים ומידות, והשני- מיצוי הפוטנציאל הלימודי.

באמצעות שני דגלים אלו יתאפשר לכל תלמיד להציב יעדים שאפתניים ולהגשים חלומות. תוך שימת דגש מיוחד להעצמת צוות בית הספר והפיכתו למוביל תהליך חינוכי לקידום ערכי ודתי של התלמידים ובנית "גאוות יחידה" לביה"ס הציבור, בני המשפחות וידידים נקראים להיכנס למערכת ולהזין את שמות הקדושים ולשמר את זכרם באמצעות לימוד התורה של תשב"ר.

לרגל יום הזיכרון מוענק שירות זה להנצחה ללא עלות לכניסה לחצו כאן.