נוריאל גץ ז"ל מובא למנוחות
נוריאל גץ ז"ל מובא למנוחותצילום: חזקי ברוך

במעלה אדומים הובא אתמול (ראשון) למנוחות לעולמו נוריאל גץ, סגן ראש העירייה מטעם מפלגת הבית היהודי ובעבר ראש המועצה הדתית בעיר. על נוריאל גץ ז"ל, בנו של רב הכותל והמקומות הקדושים וראש ישיבת בית אל בירושלים, הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל, שוחחנו עם גיסו, וולועל הורביץ.

"איש חסד ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו", מתמצת הורביץ את אישיותו הייחודית של גיסו. "הוא תיפקד כדמות ציבורית ידועה במעלה אדומים, היה תקופה ארוכה יו"ר המועצה הדתית ואחר כך כמה קדנציות סגן ראש העירייה. גם כאן וגם כאן הוא שילב פעילויות של חסד, דאג לנזקקים בעיר, הפעיל את הנוער בפעילויות של חסד, לדוגמא, במשך שנים מכרו נרות לציבור לפני חנוכה וההכנסות לטובת נזקקים. כל מה שחיפש היה איך לעזור לנזקקים".

פעילותו של נוריאל ז"ל לא הסתכמה במעלה אדומים, מספר הורביץ. "במקביל לפעילות הציבורית הזו, כבנו של הרב גץ, בימיו האחרונים של הרב גץ שופצה ישיבת בית אל ברובע היהודי, ישיבה בת מאות שנים ונוריאל הוביל את ביצוע השיפוץ. יומיים לפני פטירתו הרב גץ קרא לנוריאל, נתן לו את הטלית שלו ואמר לו 'אני רוצה שעם הטלית הזו תתפלל בראש השנה'. זה היה שבוע לפני ראש השנה, מעין צוואה רוחנית שימשיך את דרכו, ואכן הרב גץ נפטר כמה ימים לפני ראש השנה ונוריאל לקח על עצמו את ניהולה הגשמי של הישיבה. לאורך כל השנים הוא ניהל את הישיבה ודאג לכל הצרכים שלה, וזו פעילות לא קלה, להחזיק את הישיבה עם האברכים, המוסדות, הכולל וכו', והוא עשה זאת בהצלחה מאוד גדולה".

"הוא היה איש רב פעלים. הוא עשה זאת בדרך הכי טובה, גם כאן וגם כאן", אומר הורביץ' בהתייחסו לאופן בו ניהל נוריאל ז"ל את הישיבה על אף שלא התגורר בסמיכות לה.

על התמורות שחולל בתקופת כהונתו בתפקידים שונים במעלה אדומים, אומר הורביץ: "אלו לא דברים שקיבלו פרסום רב, אבל הם היו ענקיים. הייתה לו מכולה לחלוקת מזון לנצרכים, אם היה מקווה שהיה חסר לו תקציב הוא לקח על עצמו והסתובב במקומות שונים כדי להסדיר תמיכה מעבר לתקציב הסטנדרטי, הוא דאג שתורמים יתגייסו לשם כך. הוא עשה הכול לשם שמים ולכן לא מעט אנשים שהוא פנה אליהם נענו".

את כל פעולותיו אלו עשה נוריאל ז"ל מבלי שדיבר על עצמו, כך היה גם בראיון שהעניק לערוץ 7 ובו התמקד בדמותו של אביו המנוח ולא הזכיר דבר הנוגע לו עצמו. "הוא התחבא מאחורי הצל של אביו, אבל עשה פעילויות ענקיות לציבור והציבור יעיד", אומר הורביץ המציין כי נוריאל ז"ל נטמן בבית העלמין במישור אדומים, בית עלמין שהוא עצמו היה שותף להקמתו. "הוא אמר לאנשים שכשהוא ייפטר מהעולם הוא רוצה להיקבר בבית העלמין הזה".