העולים להר היום
העולים להר היוםצילום: מרדכי יורבצקי

כמה מפעילי הר הבית עלו הבוקר לביקור בהר אותו הקדישו לרפואת הרב אביחי רונצקי שבמהלך השבוע אמור לעבור ניתוח גורלי.

מרדכי יורבצקי, מהמשתתפים בעלייה, שוחח עם יומן ערוץ 7 ותיאר את העלייה והדרכים בה ניסו העולים להסתיר את העובדה שהם מתפללים ואומרים פסוקי תהילים. לדבריו למרות המעקב הצמוד של שוטרי ההר הצליחו העולים לומר כמה מזמורי תהילים.

"אישית הצלחתי לומר כמה פרקי תהילים בהרכנת ראש כדי שהשוטרים לא יתפסו אותי יגערו בי או יורידו אותי", הוא אומר ועם זאת מוסיף כי אחד השוטרים גער בו משום שהעז להתנדנד. השוטר איים עליו 'אל תתנדנד, אחרת אוציא אותך', הוא מספר ומוסיף כי אסור להתרגל למציאות זו שבה לא די בכך שתפילה, ואף תפילה בלחש, אסורה על יהודים במתחם ההר, אלא שגם נדנוד הגוף אסור.

מוסיף יורבצקי ומציין כי השוטרים זירזו את המבקרים הבוקר בהר ולא הניחו להם לעצור ליותר משתי דקות במקום אחד, "זירזו אותנו להמשיך הלאה בסיבוב. מריצים כל הזמן קדימה כדי שבתוך ארבעים דקות נהיה מחוץ להר".

יורבצקי נשאל אם המשטרה הייתה מודעת לכוונת העולים להגיע ולהתפלל לרפואת הרב הבוקר ולדבריו התשובה חיובית. "השוטר שמקבל את העולים בכניסה דיבר איתי על זה שראה פרסום שהולכים להתפלל בהר. הוא היה בטוח שזו תהיה תפילה על גשר המוגרבים, הוא ציפה לזה, יידעו אותו שהשר אורי אריאל הזמין את עם ישראל לבוא ולהתפלל לרפואתו של הרב רונצקי. מבחינתם חשבו שזו תהיה תפילה על הגשר, אבל אנחנו משכנו את זה פנימה".

עוד נשאל אם הרב רונצקי עצמו, שאינו מהמצדדים בעלייה להר, היה מודע לתפילה שהתקיימה לרפואתו במקום. יורבצקי משיב שאינו יודע אך ידוע לו שתלמידים מישיבת איתמר היו מודעים להתארגנות, ויתכן ואלה מצאו את הדרך ליידע אותו על כך.

"אנחנו מאמינים שהמקום הוא החשוב ביותר לתפילה, ויש מצווה מפורשת להתפלל בו. אנחנו מאמינים בגדלות ובכוחה של התפילה הזו", מציין יורבצקי וכשעולה החשש שלנוכח התפילה בהרכנת ראש, כדוגמת זו שהתקיימה היום, תיאסר במתחם ההר גם הרכנת ראש שכזו, שמא מישהו מסתיר דרכה מלמולי תפילה, הוא מעיר כי אולי הדבר יגרום לכך שסוף סוף יפסיקו היהודים העולים להר להרכין ראש, ויגיעו אליו בראש מורם.