טרכטנברג באלעד
טרכטנברג באלעדצילום: דוברות

הפרופ' ח"כ מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני המכהן כיו"ר השדולה לגיל הרך, הגיע לסיור מקצועי בעיר אלעד כאורחו של ראש העיר ישראל פרוש.

תחילה הגיע טרכטנברג ללשכת ראש העיר וקיבל סיקור על הישגיה החינוכיים והכלכליים של העיר, וכן קיבל נתונים מפורטים על מוסדות החינוך בעיר, ממנהל אגף החינוך בעיריית אלעד, מרדכי בארי.

לאחר מכן, סייר ח"כ טרכטנברג יחד עם ראש העיר פרוש בפארק הארכיאלוגי בעיר ההולך ומתפתח בימים אלו וכן סיירו יחד בפארק אלעד הגדול והמשופץ וגן החי החדש שנחנך בחג הפסח האחרון.

במהלך הביקור אמר טרכטנברג כי "הגעתי לעיר אלעד מכיוון שהצבתי לעצמי מטרה לקדם את הגיל הרך ברמה הלאומית, ומכיוון שהקמתי את השדולה לשיוויון הזדמנויות לציבור החרדי. שני הדברים האלו מתחברים כאן. בתחום הגיל הרך יש כשל לא נתפס במדינת ישראל. דווקא המדינה שמתהדרת בשיעור הילודה הגבוה במערב היא זו שמפקירה את הגיל הרך ומפצלת את הסמכויות באופן רשלני".

בדבריו הוסיף כי "על המדינה לאמץ את היוזמה שלי ושל חברי אלי אלאלוף להקמת המועצה לגיל הרך, וליצור מדיניות סדורה בכלל תחומי החיים של הילדים שלנו: חינוך, רווחה, בריאות והתפתחות הילד."

טרכטנברג התייחס גם ליוזמה שלו להקמת המרכזים לגיל הרך ואמר: "המהלך השני שהמדינה צריכה לעשות זה הקמת המרכזים לגיל הרך. בישראל ההורה מתפקד למעשה כנהג – פעם הוא צריך להביא את הילד לפה, פעם לשם, ובכל שנה המסגרות משתנות. עלינו להקים מרכזים מתכללים בהם במבנה אחד ימצאו ההורים והילדים את המענה לכל המסגרות להם הם זקוקים: משפחתונים, גני ילדים, מרכז להתפתחות הילד וטיפות החלב שיפעלו מבוקר ועד ערב, וייתנו מענה למאות ילדים.

המודל עצמו כבר קיים, אבל בהיעדר ראייה תכנונית של הממשלה אנחנו פועלים בשטח מול עיריות ומועצות מקומיות בכדי שיאמצו את היוזמה. הצורך האקוטי ביותר הוא במגזר החרדי, בעיר אלעד נולדים 1600 ילדים בשנה! אי אפשר לחשוב שכל הילדים האלו יהיו במסגרות ללא פיקוח ואח"כ בקראוונים. נדרש מהלך פורץ דרך וחדשני."

בסיום דבריו התייחס טרכטנברג גם לעשייה המקומית ולפעילותו של ראש העיר: "התרשמתי עמוקות מתנופת העשייה של ישראל פרוש והעיר אלעד, ועלינו לסייע לממשלה ולרשויות השונות להתנער מסטריאוטיפים ולהכיר את העתיד המתהווה באלעד."