הרכבים שנתפסו
הרכבים שנתפסוצילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע האחרון התפרעו עשרות ערבים בכפר סינג'יל שבבנימין ויידו אבנים לעבר רכבים ישראלים שנסעו בכביש 60 המהווה עורק ראשי בגזרה.

בצה״ל נעשים כלל מאמצים לאיתור ומעצרם של החשודים. כבר באותו הלילה, בפעולה מהירה, נכנסו כוחות צה״ל למבצע רחב היקף בכפר ועצרו שישה חשודים בחשד שזרקו אבנים לעבר יהודים.

בנוסף, הוחרמו למעלה מ-15 רכבי ״משטובה״ בכפר סינג'יל. ''כוחות צה״ל יוסיפו לפעול בכפר זה מתוך הבנה כי יש ליצור רצף פעולות לשינוי המציאות הביטחונית במרחב'', אמרו בצבא.

מח״ט בנימין, אל״ם יובל גז, אמר כי ״אנחנו בחטיבה המרחבית בנימין לא נסבול פגיעה באזרחים ומרקם החיים התקין של הגזרה. נמשיך ונפעל לסיכול הטרור ולסגירת מעגל על כל מי שמאיים על הביטחון בגזרה.

''כל גורמי החטיבה עובדים לילות כימים על מנת לספק תמונת מודיעין רחבה, אשר תאפשר לנו לעצור ולהפעיל סיכול מרחיב על כל גורם אשר יפגע בתושבי גזרת בנימין״, הוסיף.

מפקד גדוד ״נצח יהודה״, סא״ל איתמר דשל, מוסיף כי ״כבר בלילה יום שישי, נכנסו לכפר סינג׳יל במטרה לאתר את זורקי האבנים. בנוסף נתפסו מעל ל-10 כלי רכב גנובים, ופורסמו כרוזים אשר מביאים לתחילתו של תהליך עד לתפיסת כלל החשודים במעשה, וסגירת מעגל על כל אחד ואחד מהם״.