אל"מ (מיל) רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל, ציין בדיון ב"הפטריוטים" בערוץ 20 כי לא רק הבנות ביחידות הקרביות נפגעות בשיעור גבוה – גם הבנים ביחידות המעורבות נפגעים בשיעור גבוה יותר מאשר בנים ביחידות שאינן מעורבות, כמו גולני.

הוא הזכיר מחקר שפורסם ע"י קלמן ליבסקינד, לפיו כ-24% מהבנים מוגדרים כפצועים בכל רגע נתון ביחידה המעורבת ברדלס, לעומת כ-8% בגולני.

שגיא הסביר שבגלל שהבנות לא מסוגלות לסחוב את הציוד הכבד, הרי שהמשימה נופלת על הבנים, שנאלצים לסחוב יותר מכפי שהיו סוחבים ביחידה שמורכבת כולה מבנים.

הוא דחה מכל וכל את הטענה שלצה"ל אין ברירה אלא לגייס בנות ליחידות הקרביות, בשל מחסור בכוח אדם גברי, והזכיר שצה"ל היה זה שהמליץ לקצץ את משך השירות של הגברים, בפני ועדת שקד (הוועדה לשוויון בנטל).

שגיא דחה את הטיעון לפיו היחידות המעורבות הן "חי"ר לייט" שכל תפקידם לפטרל בגבולות של שלום. הוא הזכיר שבגבולות הללו כבר היו חדירות של דאע"ש והוזעקו יחידות עילית בכדי לחסלם.

הפאנל ניסה להבין מדוע צה"ל מתעקש להמשיך בניסוי הכנסת הנשים ליחידות הקרביות, אם נתוני המחקרים של הצבא עצמו מראים את הבעייתיות העצומה שבדבר. שגיא הסתפק בלומר כי קיימת "אג'נדה שמשתלטת על הצבא".