שאמה הכהן עם שגריר ירדן ושגריר האיחוד האירופי, אחרי ההצבעה
שאמה הכהן עם שגריר ירדן ושגריר האיחוד האירופי, אחרי ההצבעהצילום: משלחת ישראל לאונסק"ו

בימים האחרונים ריכזה ישראל מאמץ מדיני רחב היקף בניסיון לצמצם למינימום את רשימת המדינות התומכות בהחלטה שנתקבלה היום באונסק"ו, בעיצומו של יום העצמאות, לפיה לישראל אין סמכות ריבונית בירושלים.

המאבק הביא לתוצאה טובה יחסית: רק 22 מחברות מועצת ארגון החינוך של האו"ם תמכו בהחלטה האנטי ישראלית, 10 מדינות התנגדו, 23 נמנעו ו-3 נעדרו מן האולם בעת ההצבעה.

מי שעבד מסביב לשעון ושוחח עם דיפלומטים רבים ממדינות שונות בנושא, היה שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן.

"מדובר בהישג דיפלומטי אדיר התמיכה לישראל כמעט הכפילה עצמה והתפשטה לאפריקה, דרום אמריקה, ומזרח אירופה", אומר שאמה הכהן ומבהיר שזהו הפסד שכולו ניצחון בזירה המדינית.

הוא מזכיר כי "העובדה שבהצבעה לפני שנים אחדות רק ארה"ב תמכה בישראל - ומאז המספר רק הולך וגדל - נעוצה במאמץ דיפלומטי בהובלת ראש הממשלה".

לדברי השגריר הישראלי, "למרות התוצאה המצויינת עדיין מדובר בהצעות שאין להם מקום במשפחת העמים ובטח לא באונסק"ו. להצביע נגד מדינה ביום העצמאות שלה, זה שפל חדש של מדינות ערב, אבל תוצאות ההצבעה הם יום הכיפורים שלהם. היוזמים של ההצעה המומים. הם הגיעו הבוקר זחוחים שהאיחוד האירופי בכיסם - וסיימו עם חמש מדינות חדשות שהצביעו בפעם הראשונה נגד".

"דגלי ישראל המתנוססים בהר הבית ובכל רחבי ירושלים והארץ הם תשובה מוחצת למזימה הערבית לפגוע בריבונותנו ובקשר ההיסטורי של העם היהודי לירושלים הר הבית והכותל", מסכם שאמה הכהן.