הרב אורן דובדבני
הרב אורן דובדבניצילום: יח"צ

הרב אורן דובדבני, הנחשב כמומחה כשרות בעל שם, עוזב את תפקידו ברבנות בכדי לעמוד בראש מערך הכשרות של 'השגחה פרטית' – עמותה המעניקה שירותי השגחה וכשרות שלא מטעם הרבנות הראשית.

הרב דובדבני עובד בתחום הכשרות כ-20 שנה, ולו ניסיון רב בניהול מערכי כשרות ופיקוח הלכתי. בעבר ניהל במשך שנים את מערך הכשרות של מקסיקו – שם בין היתר היה האחראי על פיקוח במעל 480 חברות מזון וכ-500 מפעלים ובתי-עסק, המפקח ההלכתי על שחיטה לייבוא לישראל, והמפקח על אגפים של ארגוני הכשרות הבינ"ל OU ו-OK.

כמו כן, הרב דובדבני היה ראש מערך הכשרות של חברות ספנות ושיט רבות ברחבי העולם, ויועץ כשרות בכיר לארגוני הרבנים בגרמניה ותורכיה. בתפקידו האחרון ניהל הרב דובדבני את מערך הכשרות מטעם רבנות גבעתיים.

הרב אהרון ליבוביץ, ראש ארגון ׳השגחה פרטית׳ אמר כי "ההצטרפות של גורם הלכתי ומקצועי בקנה המידה של הרב דובדבני ל'השגחה פרטית' היא הבעת אמון בשינוי שאנחנו מבקשים לקדם בשוק הכשרות בישראל: מעבר ממצב של מונופול כושל ומכשיל - לתחרות שתשפר את איכות השירות שמקבלים בתי עסק ממשגיחי הכשרות, תמנע עלויות עודפות במשק, ותחזיר את אמון הציבור בכשרות – אחרי שנים ארוכות של התדרדרות התחום תחת מונופול הרבנות".

הרב דובדבני הוסיף, "אני מגיע מתוך המערכת, מכיר היטב את תאגידי הכשרות השונים בעולם, ואין לי ספק שהמודל התחרותי שמקדמת ׳השגחה פרטית׳ הוא המודל הנכון עבור המשק, עבור בתי העסק, והכי חשוב - עבור קהל שומרי הכשרות. השגחה הלכתית, איכותית ומקצועית לאורך זמן - אפשרית רק בתנאי תחרות".

על המעבר מהרבנות הראשית לשורות הארגון שמטרתו המוצהרת היא "לפרק את המונופול על הכשרות", אמר הרב דובדבני, "ניסיתי לקדם את הכשרות מתוך הרבנות, ויש שם הרבה מאוד אנשים טובים עם כוונות טובות, אבל מבנה המערכת לא באמת מאפשר את תיקון ושיפור המצב הקיים. אני משוכנע כי פירוק המונופול ירבה כשרות בישראל, ויאפשר לרבנות הראשית להתמקד ביעודה המקורי - ההנהגה הרוחנית של עם ישראל. מבחינתי, המעבר למערך הכשרות של 'השגחה פרטית' מרגיש טבעי ברמה האישית ונכון ברמה הערכית".