צוות יד לאחים בפעולה
צוות יד לאחים בפעולהצילום: יד לאחים

ארגון 'יד לאחים' מתריע בימים האחרונים מפני מה שהוא מכנה 'קמפיין מיסיונרי רחב היקף' שאליו גויסו במיוחד קבוצות מיסיונריות-נוצריות מחו"ל ומנוהל בידי הכת המיסיונרית 'עדי השם'.

"מיסיונרים רבים נצפו כשהם מצוידים במפות של הערים השונות, עוברים מדלת לדלת ומנסים לשדל משפחות יהודיות להכניסם לבתיהם ולהרצות על הנצרות", מספרים בארגון. "חלקם גם התמקם במקומות הומי אדם בערים שונות כשהם מפיצים לכל עובר ושב את ספרי 'הברית החדשה' וחומר הטפה מיסיונרי".

בהודעה לציבור הרחב מסר יד לאחים כי "הכת המסיונרית 'עדי השם' החלה בקמפיין מסיבי של הפצת משנתה וניסיון להמיר דתם של יהודים, באמצעות עשרות רבות של מיסיונרים שהגיעו במיוחד לארץ מכמה מדינות".

בהודעה נאמר כי "ביד לאחים הפועלים מול הפעילות המסיונרית ובשיקום נפגעי הכתות, מתריעים ומזהירים את הציבור הרחב: מדובר בכת שהוגדרה כמסוכנת בדו"חות מודיעין רבים במדינות מערביות ופעילותה נאסרה במדינות שונות. הכת מסתירה את פניה האמתיות, כדי לבלבל את הציבור".

בנתניה נרשם אירוע תקדימי חמור מבחינתם. "המיסיונרים שהופתעו לראות את אנשי יד לאחים מזהירים את הציבור מפניהם, במסגרת פעילות הסברה לגיטימית, הזמינו משטרה שמיהרה להופיע במקום וסילקה את פעילי יד לאחים".

במחלקה המשפטית של יד לאחים תמהו ואמרו כי "מיסיונרים נכנסים לארץ ומשקרים במצח נחושה בפני משטרת הגבולות שהם מגיעים למטרת תיירות, אולם למעשה מטרתם המוצהרת היא לשדל יהודים תועים להמרת דתם. במקום שהמשטרה תעצור ותגרש אותם בשל כך, היא נטפלת לאנשי יד לאחים".