אריה דרעי
אריה דרעיPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

נציגי המפלגות החרדיות נועדו היום (ד') עם ראש הממשלה נתניהו בנוגע לסוגיית השבת פתיחת המרכולים.

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) דורש לקבל לידיו את סמכויות האכיפה לחוק העזר העירוני, סמכויות המצויות כיום בידיו של שר העבודה והרווחה חיים כץ. לפי שעה הליכוד מתנגד לדרישה זו.

כמו כן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני דורש לקדם חקיקה שתעקר את פסיקת בית המשפט העליון שאפשרה פתיחה חלקית של מרכולים בתל אביב.

גם לדרישה הזו מתקשות סיעות הקואליציה להסכים. בשבוע שעבר בישיבת ראשי המפלגות הביע השר ליברמן התנגדות מפורשת לכל חקיקה בעניין השבת, כך שההערכה כי חקיקה גורפת כפי שגפני מבקש להוביל תזכה להתנגדות סיעות נוספות דוגמת 'כולנו' וחלקים מהליכוד.

בתום הפגישה קבעו ראש הממשלה והסיעות החרדיות לשוב ולהיפגש מחר כדי לנסות להגיע להבנות.

מוקדם יותר התייחס ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) בשיחה עם ערוץ 7 לפגישה שהתקיימה היום בנושא שמירת השבת במרחב הציבורי - בין ראשי המפלגות החרדיות לראש הממשלה.

"הפגישה היום היא המשך לאותם דיונים שיש בעניין השבת והסמכויות לשר דרעי. מתמקדים כרגע בשני נושאים: אחד לתת לשר הפנים, אריה דרעי, לא רק את האפשרות לבטל חוק עזר עירוני - אלא גם לאשר חוק עזר עירוני שקשור לנושאים של מסחר בשבת. המשמעות היא להחליש את התערבות של בג"ץ", אמר מקלב.

הוא הוסיף כי "הדבר השני הוא לבקש מבג"ץ דיון מורחב יותר. יש יותר מתחושה שבג"ץ היה יכול לחכות בנושא. בג"ץ לא ממהר לפסוק בהרבה נושאים. פתאום בעניין השבת הוא ממהר להוציא פסיקה?".