פמיניזם: אילוסטרציה
פמיניזם: אילוסטרציהצילום: iStock

אלינור דוידוב, ראש תחום הדרת נשים בשדולת הנשים ואשת שמאל קיצוני, פירסמה התבטאות חריגה בפייסבוק.

ההתבטאות נכתבה בתגובה לפוסט של העתונאית הפמיניסטית שרון שפורר, על תביעת דיבה שהגישו נגדה, בכיר לשעבר בעיריית תל אביב, שוטה חובל, ובני משפחתו.

ניתן לקרוא את דבריה הבוטים בצילום המסך המלווה בכתבה זו.

דוידוב הייתה עד לא מזמן עורכת בתכנית לונדון וקירשנבאום, ומגדירה עצמה כ"עיתונאית ואקטיביסטית". היא הובילה את המאבק נגד ביטול חזקת הגיל הרך בכנסת וכיום היא מנהלת תחום "הדרת נשים" בשדולת הנשים.

"אחד משני נושאי הליבה של שדולת הנשים לשנים הקרובות הוא מלחמה בהדרת נשים", הסבירה דוידוב בעמוד הפייסבוק של שדולת הנשים. "נכנסתי לשדולה כדי להעלות את הנושא הזה חזרה לשיח הציבורי, להבהיר לציבור מדוע אנחנו בראשו של מדרון חלקלק, ולמה אסור לנשים לוותר על שום זכות או חובה אזרחית שלהן בשם סובלנות מדומה, או פלורליזם מעוות".

דוידוב מגדירה את עצמה כך, בבלוג שלה באתר "שיחה מקומית": "ממייסדי ארגון העיתונאים ותא העיתונאיות. בוגרת התכנית לפרשנות ומחקר תרבות בבר אילן, שם כתבה את התזה שלה על ייצור ושימור הלאומיות הפלסטינית בבלוגים פלסטיניים... יחד עם בת זוגה, המוזיקאית מיה דנון הוציאה לאור את ספר הילדים 'סימפוניה של עיר'. מתגוררת בתל אביב עם מיה, הבת נינה, ושתי חתולות".

שדולה קיצונית

"שדולת הנשים" היא עמותה שנוסדה ע"י הקרן החדשה לישראל ב-1984. השדולה ליוותה את ההקצנה של ארגוני הנשים הוותיקים בארץ והפיכתם לארגונים עם אג'נדה אנטי-משפחתית. השדולה גם ליוותה את הקמת הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת וקישור קבוע אל אתר השדולה ממשיך להופיע באתר של הוועדה.

דוידוב פירסמה לפני כחודש מאמר ב"הארץ", עליו חתמה יחד עם פרופ' רות הלפרין-קדרי מאוניברסיטת בר-אילן, נגד ח"כ יואב קיש, ומאבקו לביטול חזקת הגיל הרך.

שאלנו את יו"ר הכנסת אם ראוי שעמוד המרשתת של הוועדה לקידום מעמד האישה יכלול קישור לאתר שדולת הנשים, נוכח העובדה שהשדולה מעסיקה אישה שלא מתביישת, לכאורה, להתבטא באופן המביע שנאת גברים גורפת.

שאלנו את אוניברסיטת בר-אילן אם ראוי שהאוניברסיטה תזוהה עם פעילה שמתייחסת באופן מבזה ומשפיל למחצית האוכלוסיה בישראל.

מאוניברסיטת בר-אילן נמסר: "עקרון החופש האקדמי הוא מנשמת אפה של האקדמיה והוא גם עקרון מנחה באוניברסיטת בר-אילן. על פיו אין לפגוע בחופש הביטוי של חברי הסגל האקדמי, ובזכותם להשמיע את עמדותיהם.

"המרצים (וכן הסטודנטים) באוניברסיטה נהנים מחירות מוחלטת של חופש הביטוי, כמו במקרה זה".

נביא את התגובות האחרות לכשיימסרו לנו.

כותב הכתבה משמש כיו"ר תנועת "המשפחה"