בחינות בגרות. ארכיון
בחינות בגרות. ארכיוןפלאש 90

עונת בגרויות קיץ 2017 יצאה היום (חמישי) לדרך ובמסגרתה יבחנו כ-220 אלף תלמידים (כיתות י"א ו- וי"ב) במגוון תחומי הדעת השונים.

הבחינה הראשונה המתקיימת היום היא במקצוע הביולוגיה. 31,744 תלמידים ייבחנו ב-8 שאלונים שונים. הבחינה צפויה להתקיים ב-647 מוסדות חינוך.

הבחינה הראשונה תחל בשעה 13:00, והבחינה האחרונה תחל בשעה 16:30 ותסתיים בשעה 18:30. ישנם שלושה מופעים, כאשר הבחינות המתחילות בשעה 13:00 הן הבחינות עם כמות הנבחנים הגדולה ביותר (31,201 נבחנים).

מחברות הבחינה שהודפסו יהיה בפורמט חדש, גדולות יותר ונוחות יותר עבור הנבחן.

משרד החינוך ביצע מספר מהלכים על מנת למנוע מצב של הדלפת שאלונים ולשמור על טוהר הבחינות: הוכנסו כספות למרבית בתי הספר אשר ייקלטו את הבחינות מבעוד מועד. את הכספות יהיה ניתן לפתוח כמחצית השעה לפני תחילת הבחינה.

הכספות מחוברות למערכת מוקד 24/7 אשר מתריעה בכל רגע נתון על כל מגע בה. עד חורף 2017, בכל בתי הספר בארץ יותקנו כספות.

רמת האבטחה של בחינות הבגרות שודרגה באופן משמעותי - הבחינות מאובטחות מרגע כתיבתן ועד הגעתן לידי התלמידים. כמו כן הוכנסה מערכת מיונים חדישה, שמאפשר ייעול של כל מערך הדיוור לבתי הספר.

כחלק מתהליך ההתייעלות ומשמירה על איכות הסביבה, הוחלט שכל בתי הספר יזינו באופן ממוחשב את הציונים מבתי הספר אל מערכות המשרד, ללא צורך בניירת ובבירוקרטיה מיותרת. במסגרת זו, ידווחו כ-3 מיליון ציונים באופן ממוחשב.

בנוסף, הוכנסה מערכת אופטימיזציה בתחום משגיחי הבחינה, במטרה לחסוך ולייעל את תחום ההשגחה בבתי הספר. החל מהקיץ, המשרד יקבע לכל בית ספר כמה משגיחים הוא צריך.

חידוש נוסף נוגע לתלמידים לקויי למידה. התקליטורים שהיו עד כה בשימוש תלמידים לקויי למידה, יוחלפו במכשירי MP3 מאובטחים. לאחר פיילוט מוצלח שהתקיים במועד חורף, הוחלט שבמהלך בחינות הקיץ יחולקו לכלל בתי הספר מכשירי MP3 עבור התלמידים לקויי הלמידה. בעתיד יעשה שימוש באמצעות המכשיר גם במקצועות תנ"ך ועברית.